فعالیت ۲۷۳۲ تشکل زنان و خانواده در کشور

گروه اجتماعی الف،   3970822222

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ۲۷۳۲ تشکل امروز در کشور در زمینه امور زنان و خانواده فعالیت می‌کنند و لازم است که به احیای تشکل‌های زنان و خانواده پرداخته شود.

به گزارش ایسنا، اطهره نژادی عصر امروز (سه‌شنبه) در دومین جلسه از سلسه نشست‌های تخصصی آموزشی تشکل‌های اجتماعی زنان و خانواده، اظهار کرد: از سال ۹۳ تا ۹۵، هشت نشست منطقه‌ای در کشور در حوزه زنان و خانواده تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۷۰ تشکل زنان و خانواده در سال اول دولت یازدهم تشکیل شد، افزود: این در حالی بود که با بررسی‌های انجام شده مشخص شد در شش ماهه نخست دولت یازدهم تنها ۶۵۰ تشکل فعال وجود داشت.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، تصریح کرد: ۲۷۳۲ تشکل امروز در کشور در زمینه امور زنان و خانواده فعالیت می‌کنند و لازم است که به احیای تشکل‌های زنان و خانواده پرداخته شود.

نژادی با بیان اینکه حاصل نشست‌هایی که در سراسر کشور برگزار شد این است که از تک تک طرح‌ها حمایتی صورت نگیرد، تصریح کرد: مقرر شد براساس گستره فعالیت و با توجه به دانش هم‌افزایی از محیط منطقه خود با هدف مشخص از طرح‌ها حمایت شود.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات گسترده‌ای که انجام شده است می‌توان به توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و طرح ملی در مناطق محروم از جمله قلعه گنج کرمان اشاره کرد. بنابراین استقرار NGOها و نقش آنها بسیار مهم است.