حاجی دلیگانی در گفتگو با الف: ظریف باید اسامی پولشویی کنندگان را نام ببرد وگرنه استیضاح می شود

گروه سیاسی الف،   3970822193 ۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از اظهارات ظریف وزیر خارجه در مورد پولشویی گفت: آقای ظریف باید اسامی افرادی که به نظر وی در پولشویی نقش دارند را نام ببرد، وگرنه در مجلس استیضاح می شود.

ظریف باید اسامی پولشویی کنندگان را نام ببرد وگرنه استیضاح می شود

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به اظهارات محمد جواد ظریف وزیر خارجه درباره پولشویی در کشور گفت: این اظهارات مصداق تشویش اذهان عمومی است و وی باید پاسخگوی این مواضع خود باشد.

وی با بیان اینکه قانون مبارزه با پولشویی در سال 86 تصویب شد و اصلاحیه آن اخیرا در مجلس تصویب شده، افزود: دولت باید پاسخ دهد که چرا این قانون را اجرا نکرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تعجب برخی از نمایندگان از چنین اظهارات وزیر خارجه تاکید کرد: ما برای شفاف سازی از آقای ظریف می خواهیم افراد و دستگاههایی که به ادعای وی در پولشویی نقش دارند را اعلام کند. در غیر این صورت علیه وی هم به قوه قضائیه شکایت می کنیم و هم از دادستان کل کشور می خواهیم که وی را به اتهام تشویش اذهان عمومی تحت تعقیب قرار دهد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه نمایندگان زیادی به این اظهارات ظریف انتقاد دارند، تاکید کرد: اگر ظریف اسامی را اعلام نکند، قطعا طرح استیضاح وی در مجلس تهیه و به جریان می افتد.

وی با بیان اینکه وزیر خارجه قبلا هم مواضع سطحی این چنینی داشت، افزود: در جریان مذاکرات هسته ای یک بار گفت آمریکا از چهار تا تانک و موشک ما نمی ترسد و ادامه داد:" آیا شما فکر کرده‌اید آمریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد، از سیستم نظامی ما می‌ترسد؟"

ظریف روز گذشته در مصاحبه با خبر آنلاین گفت: بالاخره پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند. من نمی‌خواهم این پولشویی را به جایی نسبت دهم؛ اما جاهایی که هزاران میلیارد پولشویی می‌کنند حتما آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها و صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی کنند. مجموع بودجه دلاری و ریالی وزارت امور خارجه ۱۱۰۰ میلیارد تومان است؛ یعنی کمتر از بودجه برخی دستگاه‌های فرهنگی که با ارگان‌های قدرتمند کشور ارتباط دارند و ما نمی‌توانیم با آن فضاسازی مقابله کنیم. من هیچ دستگاهی را متهم نمی‌کنم. من افرادی را که در این قضیه منافع دارند، پشت القای این تصورات می‌دانم.