آقایان! عذرخواهی کنید

شهاب‌الدین حائری شیرازی؛ گروه سیاسی الف،   3970819060 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
آقایان! عذرخواهی کنید

این قلم بارها آزادگی خود را از جناح‌بندی‌های موهوم سیاسی به اثبات رسانده است .

در نقد تمامی دستگاه‌های حاکمیتی من‌جمله رهبری کوشیده و به دنبال اصلاح ، آنچه را حق دیده گفته و از خوش‌آمد و دلخوری کسی نهراسیده است . 

خسارات اختلافی که به عداوت انجامیده بین دو جناح اصلی موجود روزبه‌روز بیشتر می‌شود و دیری نپاید که ریشه حکومت را درآورد.هر روز استمرار اختلاف و عداوت به‌میراث‌رسیده از سال ۸۸ با توجه به ضرر و زیانی که برای کلیت مردم دارد گناهی نابخشودنی است.

عدم تمکین به قانون و عدم پذیرش بازشماری آرا و فراخوانی مردم به تجمع غیرقانونی و ادعای تقلب بدون ارائه مدرک هیچکدام قابل دفاع نیست .اقتضای آزادگی از غرور و بندگی خدا پوزش‌طلبی از کار خطاست.

بزرگان اصلاح‌طلب پیش‌قدم شوند در از بین بردن اختلاف و کدورت با اعتراف به خطای مهندس موسوی و آقای کروبی و آنان که در این امور آنها را یاری رساندند.

بگذارید ملت بیش از این از قضایای سال ۸۸ متضرر نشود.


ضرورت عذرخواهی سران اصلاحات به معنی صحیح دانستن عملکرد حاکمیت در تعامل با این جناح چه قبل از ۸۸ و چه پس از آن نیست.

قطعا عملکرد غیرقابل دفاع شورای نگهبان و سوءاستفاده از واژه عدم احراز صلاحیت قبل از سال ۸۸ در انباشت نارضایتی و فوران آن در سال ۸۸ موثر بوده و حاکمیت باید روند حذف نخبگان با چنین دستاویزهایی را پایان دهد.

اما این امر از خطای دهشتناک بزرگان اصلاح‌طلب در واقعه فوق و ضرورت اقدام جهت ترمیم زخم چرکین اختلاف و عداوت نمی کاهد و عذرخواهی و اعتراف به خطا قطعا در اصلاح آن خطا موثر است.

به یاد داشته باشیم اگر رهبری در قضیه فوق کوتاه می آمد و به صرف ادعای تقلب ، انتخابات را ابطال می‌نمود دیگر انتخاباتی آرام در این مرز و بوم اتفاق نمی‌افتاد و فاتحه مردم‌سالاری خوانده می‌شد.