توضیحات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خصوص بنر ۱۳ آبان

گروه اجتماعی الف،   3970816029

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در خصوص بنر ۱۳ آبان منتشره در فضای مجازی و رسانه‌ها توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان؛ روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در خصوص بنر ۱۳ آبان منتشره در فضای مجازی و رسانه‌ها اطلاعیه‌ای صادر و توضیحاتی ارائه داد.

در متن این اطلاعیه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله الحکیم اِنّ اللهَ یُدافِعُ عَنِ الّذینَ آمَنُوا

با سلام و درود به روح ملکوتی و بزرگ معمار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان این مکتب رهایی بخش و آرزوی امتداد عمر با برکت رهبری معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) تا ظهور دولت مهدوی، و ضمن سپاس از مردم شریف استان فارس به ویژه مردم انقلابی و پایدار شیراز سومین حرم اهل بیت (علیهما السلام) که در آفرینش حماسه ۱۳ آبان ۹۷ باعث شادی دوستان انقلاب و یاس دشمنان این نظام مقدس گردیدند، به اطلاع می‌رساند در بین صد‌ها مورد تبلیغات محیطی اعم از پلاکارد، بنر، پوستر، تراکت و کارتن پلاست که صورت گرفته است، ‎در چینش عبارت لاتین یکی از بنر‌ها به صورت غیر عمد اشتباهی توسط یکی از دستگاه‌های همکار صورت گرفت که در اولین فرصت اصلاح شد.

از همه دوستان انقلاب استدعا دارد تا از گسترش بدبینی به فرزندان انقلاب و امام جلوگیری نموده و در شرایط فعلی که دشمن به دنبال ایجاد شکاف در خطوط مبارزه با استکبار است در انسجام بیشتر جبهه انقلاب، بذل مساعی مضاعف معمول گردد.

لازم به یادآوری است که یکی از خبرگزاری‌ها طی مصاحبه‌ای که با فردی به نام آقای صدری که فاقد هویت (حداقل برای این شورا) می‌باشد و بدون در نظر گرفتن موارد ذیل، مسئولیت این اشتباه غیرعمد را متوجه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نموده که این خود جای تامل است.

۱) نادیده گرفتن لوگوی دستگاه مربوطه که به وضوح در زیر بنر دیده می‌شود.

۲) بی توجهی به این موضوع که فرد مصاحبه شونده صراحتا اعلام نموده که طرح بنر از طرف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به آن‌ها داده شده و با اعتمادی که داشته اند نسبت به چاپ و نصب آن اقدام کرده اند که این خود بیانگر این موضوع است که بنر فوق توسط شورای هماهنگی نه طراحی، نه چاپ و نه نصب شده است.

۳) در مصاحبه دیگری، یکی از مسئولان دستگاه اقدام کننده مدعی شده اند که تاریخ وصول طرح بنر در یک مدت زمان نزدیک به برگزاری مراسم در اختیار ما قرار گرفته که فرصت بازبینی توسط کارگروه مربوطه نبوده، این در حالی است که طرح بنر از ۹ آبانماه یعنی ۴ روز قبل از برگزاری مراسم در اختیار دستگاه مربوطه قرار گرفته که ایمیل آن نیز موجود می‌باشد.

۴) در بخش دیگری از این مصاحبه آمده است که آرم شهرداری بدون اطلاع ما اضافه گردیده، این درحالی است که در ایمیل ارسالی هیچ آرمی از هیچ سازمان یا دستگاهی درج نگردیده است.

۵) در مصاحبه‌ای که از آقای صدری صورت گرفته آمده است: شهرداری شیراز سخاوتمندانه نسبت به تبلیغات پیرامونی در خصوص ۱۳ آبان پرداخته که انگار هیچ وظیفه‌ای در خصوص انقلاب و میهن اسلامی نداشته و یا اینکه از اموال شخصی خود بذل و بخشش نموده است.

۶) شهرداری شیراز به عنوان وظیفه و جهت اطلاع رسانی بهتر، نسبت به تغییر سایز طرح و بازطراحی آن برای نصب بر روی پل هوایی اقدام نموده است و قطعا کم توجهی به محتوا در چاپ و نصب موجب بروز این موضوع گردیده است.

۷) اگر این نهاد تاکنون سکوت نموده و به موضوع دامن نزده است صرفا به خاطر این بوده که به واسطه‌ یک اشتباه کوچک زحمات دلسوزانه عزیزان در دیگر دستگاه‌ها نادیده گرفته نشده و موجب دلسردی خادمان به انقلاب نگردد.

در پایان تاکید می‌نماید بر اساس تحقیقات به عمل آمده و قرائن قطعی موجود، در درج متن لاتین مورد اعتراض مومنین هیچ گونه تعمدی توسط هیچ نهاد یا دستگاهی صورت نگرفته است.

توضیحات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خصوص بنر ۱۳ آبان