از خانه های خالی مالیات بگیرید

گروه اقتصادی الف،   3970814132 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

جمعی از فعالان صنعت ساختمان از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار" اخذ مالیات از خانه های خالی" شدند.

از خانه های خالی مالیات بگیرید

به گزارش الف به نقل از دیده‌بان شفافیت و عدالت، جمعی از فعالان صنعت ساختمان از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار" اخذ مالیات از خانه های خالی" شدند. سال‌هاست که اخذ مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه به عنوان یکی از راه‌های مبارزه با احتکار مسکن و کاهش قیمت آن مطرح شده است تا طبق آن از واحدهای مسکونی که بیش از یک سال خالی باقی می ماند، مالیات اخذ شود.

متن این مطالبه به شرح ذیل است:

"بر اساس مصوبه ماده ۵۴ لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مقرر شده است تا واحدهای مسکونی واقع در شهرهای با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان به عنوان واحد خالی شناسایی می‌شوند از سال دوم به بعد مشمول مالیات بر اجاره شوند. باوجود گذشت ۱۱سال از تصویب قانون اخذ مالیات از خانه های خالی و نیز ۳ سال از تصویب اصلاحیه این قانون متاسفانه این طرح اجرا نشده است.

ما امضا کنندگان این مطالبه از آقای دژپسند وزیر محترم اقتصاد تقاضا داریم فورا این قانون را اجرا کند."

سامانه هوشمند دیده بان شفافیت و عدالت به آدرس @DaadRobot در تلگرام برای ثبت مطالبات شهروندان و جمع آوری امضا برای هر مطالبه توسط خود شهروندان راه اندازی شده و دیده بان شفافیت و عدالت هر هفته مطالبه ای که بیشترین امضا برایش جمع شود را کتبا از مسئول مربوطه درخواست و نتیجه پیگیری خواهدکرد.

در صورت تمایل به امضای این مطالبه، در پیام رسان تلگرام به این نشانی مراجعه کنید:

https://t.me/didebanShafafiat/1748