در پاسخ به الف عنوان شد؛ قاسمی: رویاهای ترامپ در مورد ایران به فرجام نمی‌رسد/ تحریم‌ها علیه ایران تنها جنگ روانی و سرآغاز انزوای آمریکاست

گروه سیاسی الف،   3970814084 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: بعد از خروج ایالات متحده، بخش دیگری از تحریم‌های آمریکا در قبال ایران همانگونه که مقامات آمریکایی اعلام کردند، آغاز شد که این یک اعتیاد و عادتی است که به خصوص در دولت جدید ایالات متحده شکل گرفته و ترک آن برای ترامپ مشکل است.

قاسمی: رویاهای ترامپ در مورد ایران به فرجام نمی‌رسد/ تحریم‌ها علیه ایران تنها جنگ روانی و سرآغاز انزوای آمریکاست

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگار الف، در مورد تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و اظهارات وزیر خزانه داری آمریکا اظهار کرد: تحریم‌های ۱۳ آبان ایالات متحده علیه کشورمان موضوع جدیدی نیست؛ در گذشته و بعد از انقلاب اسلامی همواره شاهد تحریم‌ها در حوزه های مختلف بودیم و امروز بعد از خروج غیرقانونی ایالات متحده، بخش دیگری از تحریم‌ها علیه کشورمان همانگونه که مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند، آغاز شد که این یک اعتیاد و عادت آمریکا است که به خصوص در دولت دونالد ترامپ شدت یافته است و ترک آن برای ترامپ مشکل است.

وی ادامه داد: ترامپ با این اقدامات بی‌ثمر و بی‌فایده با اعمال تحریم‌های اقتصادی به خودتحریمی آمریکا دست زده است و رویاهای او در مورد ایران به فرجام نمی‌رسد. آمریکا با سیاست‌های جدیدی که اتخاذ کرده تمام تعهدات و معاهدات بین المللی را زیرپا گذاشته و با خارج شدن از برجام نشان داد نهایتا نمی‌تواند با این ساز و کارها کار کند که با این اقدامات خود را در انزوا قرار داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: اقدامات آمریکا نشان دهنده قدرت نیست، بلکه نشانگر عجز و تنهایی آمریکایی و عدم همکاری در مجامع بین المللی است. اعمال تحریم‌ها سرآغازی برای انزوای آمریکا است، چراکه این تحریم‌های خود آمریکا بوده و تحریم‌های شورای امنیت نیست.

قاسمی در مورد رایزنی‌های وزارت خارجه با سایر کشورها در مورد تحریم‌ها علیه ایرانِ با بیان اینکه ما با سایر کشورهای جهان ارتباطات خود را حفظ خواهیم کرد، گفت: در وضعیت کنونی اکثر کشورها با تحریم‌ها علیه ایران مخالفت کرده و علاقه‌مند به اقدامات آمریکایی‌ها نیستند، از جمله کشورهای اتحادیه اروپا و چین و روسیه که اعلام کردند که با آمریکا موافق نیستند.

وی خاطر نشان کرد: تحریم‌ها علیه ایران تنها جنگ روانی و تخریب ایران و ایران ستیزی است که با درایت هوشمندانه و صبوری جمهوری اسلامی و مردم ایران از این مرحله عبور خواهیم کرد و دوران این تحریم‌ها طی خواهد شد و این هم به تاریخ خواهد پیوست و مردم ایران هم با صبوری از این مرحله عبور می‌کند.