بنر جنجالی شهرداری شیراز در روز ۱۳ آبان +واکنش کاربران

گروه سیاسی الف،   3970813153 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

شهرداری شیراز با نصب بنری جنجالی در روز ۱۳ آبان بار دیگر صدای اعتراض کاربران فضای مجازی را درآورد.

 بنر جنجالی شهرداری شیراز در روز ۱۳ آبان +واکنش کاربران

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ به مناسبت 13 آبان و همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، شهرداری شیراز در اقدامی عجیب بنری با محتوای به ظاهر استکبارستیز را روی یکی از پل‌های عابر پیاده این شهر نصب کرد. در قسمت راست این بنر عبارت مرگ بر آمریکا با فونتی بزرگ نوشته شده است. اما آنچه در این بنر جلب توجه می‌کند، ترجمه عبارت مرگ بر آمریکا به زبان انگلیسی است. با کمی دقت می‌توان متوجه شد که عبارت down with USA به شکل dawn with USA نوشته شده که معنی آن «سپیده دم با آمریکا» است.

 

بنر جنجالی شهرداری شیراز درباره ۱۳ آبان خبرساز شد +تصاویر

این اقدام در شرایطی رخ داد که چند ماه قبل هم همزمان با هفته دفاع مقدس، شهرداری شیراز تصویری از سربازان اسرائیلی را به جای رزمندگان دوران دفاع مقدس منتشر کرده بود. واکنش‌ها به این تصویر تا حدی بود که شهرداری شیراز مجبور شد ضمن عذرخواهی، بنر را شبانه پایین بکشد و اعلام کند با طراحان این بنر برخورد خواهد شد.

پس از انتشار بنر شهرداری شیراز درباره 13 آبان نیز کاربران نسبت به آن واکنش نشان دادند و نوشتند با کنار هم قرار دادن محتوای این دو بنر می‌توان فهمید آیا این اقدام سهوی بوده است یا خیر. در ادامه چند نمونه از واکنش کاربران فضای مجازی به این بنر جنجالی را می‌بینید.