چاووش اوغلو: اعتراف عربستان به قتل خاشقچی امری مهم است

گروه جهان الف،   3970801096

وزیر خارجه ترکیه در سخنانی اعلام کرد که اعتراف عربستان سعودی به قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار و منتقد رژیم سعودی امری مهم است.

چاووش اوغلو: اعتراف عربستان به قتل خاشقچی امری مهم است
به گزارش مهر به نقل از المیادین، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز اظهار داشت: اعتراف عربستان سعودی به قتل خاشقجی در داخل کنسولگری این کشور در استانبول اگرچه با تاخیر انجام شد اما مهم است.

وی با بیان این مطلب افزود: آنکارا مصمم است قضیه جمال خاشقجی را با شفافیت پیگیری کند.

چاووش اوغلو در ادامه گفت: ترکیه پرونده خاشقجی را با هیچ کشوری به اشتراک نگذاشته است اما با این حال ممکن است دیدارهایی بین سرویس های اطلاعاتی ترکیه [با دیگر کشورها] انجام شود.

وزیر خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: آنکارا در صورتی که تحقیقات درخصوص قتل خاشقجی آغاز شود با سازمان ملل متحد و دادگاه های بین المللی همکاری خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به دلیل حمایت و ارتباط آمریکا با گروه های تروریستی و فتح الله گولن، روابط آنکارا و واشنگتن پرتنش شده است. این تنش ها ربطی به کشیش آمریکایی ندارد.

چاووش اوغلو افزود: به گروه های تروریستی همانند پ.ک.ک و وای.پی.جی اجازه نمی دهیم در کمیته قانون اساسی سوریه حضور داشته باشند. روسیه نیز در جریان اینکه وای.پی.جی یک گروه تروریستی است قرار دارد.