وزیر نیرو: در بخش برق نیازمند مدیریت مصرف هستیم

گروه اقتصادی الف،   3970730085 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر نیرو گفت: تابستان ۹۷ یک کارنامه مثبت و قابل اعتنا برای صنعت برق بود که مورد تقدیر مردم و نمایندگان مردم در مجلس قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، رضا اردکانیان وزیر نیرو در سی و سومین کنفرانس بین‌المللی برق ایران اظهار داشت: علیرغم وجود قیمت تکلیفی در صنعت برق توانستیم تا به امروز وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

وی افزود:  تابستان 97 یک کارنامه مثبت و قابل اعتنا برای صنعت برق بود که مورد تقدیر مردم و نمایندگان مردم در مجلس قرار گرفت.

این عضو کابینه دولت تصریح کرد: ما در بخش برق نیازمند مدیریت مصرف هستیم و در این خصوص باید برای مصرف‌کنندگان سازوکارهای تشویقی داشته باشیم تا بدمصرف‌ها به بخش خوش‌مصرف‌ها اضافه شوند؛ همچنین در بخش اجرا نیز مجریان و دست‌اندرکاران نیازمند سازوکارهای تشویقی و دلگرم‌کننده هستند.

اردکانیان با بیان اینکه نباید در صنعت برق فرصت را از دست بدهیم گفت: وجود زیرساخت‌ها و منابع انرژی و همچنین وجوه اجتماعی مدیریت منابع زیست‌محیطی بویژه در بخش انرژی یک واقعیت انکارناپذیر برای کشور است که بایستی در پروژه‌های تحقیقاتی، اجرایی و سیاست‌گذاریهای ما مورد توجه و عنایت قرار بگیرد.

وی افزود: ارتباط موثر و صحیح و منظم بین مراکز پژوهشی و بخش صنعت باید بیش از پیش شکل بگیرد و انتظار است که کنفرانس سالانه صنعت برق در این راستا عملکرد موثری داشته باشد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در تابستانی که گذشت توانستیم 2 هزار مگاوات را در زمان اوج بار صرفه جویی و مدیریت تقاضا داشته باشیم، گفت: برای تابستان سال آینده علاوه بر بهره‌برداری از 5 هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق ، 3 هزار مگاوات مدیریت بخش تقاضا با صرفه‌جویی و اصلاح روند مصرف در برنامه‌ها دیده شده است.

اردکانیان با تاکید بر اینکه نباید تمام مشکلات و ناکارآمدهای احتمالی را پشت دیوار قیمت تکلیفی گذاشته و توجیه کنیم گفت: درخصوص قیمت تکلیفی به زودی درها باز خواهد شد و باید ما جوابگوی قیمت تمام شده هم باشیم اما در وضعیت فعلی نباید نقش شیوه‌های مدیریتی را نادیده گرفته و با اعمال شیوه‌های مدیریتی در بخش‌های عرضه و تقاضا مسائل را به خوبی پیش ببریم.

وی افزود: در هفته‌های اخیر جلسات متعددی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس داشتیم و دستاوردهای خوبی که در زمینه آب و برق به دست آمده بود را به مشروح توضیح دادیم و فردا نیز جزئیات آخرین وضعیت صنعت برق را در نشستی با مدیران صنعت برق کشور تشریح خواهیم کرد.