وزیر اقتصاد احمدی‌نژاد: ایران در جایگاه کشورهای با توسعه انسانی بالا قرار گرفته است

گروه اقتصادی الف،   3970728128 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر اسبق اقتصاد با اشاره به ارتقای شاخص درآمد سرانه و امید به زندگی، گفت: ایران با رسیدن به رتبه ۰.۷ در شاخص توسعه انسانی در سطح کشورهای با توسعه انسانی بالا قرار گرفته است.

به گزارش فارس، نشست شنبه‌های انقلاب اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب با موضوع اقتصاد برگزار شد که با حضور شمس الدین حسینی وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی و چند کارشناس دیگر ارائه شد.

شمس‌الدین حسینی در این نشست با شاخص‌های مختلف توسعه انسانی در دوران پس از انقلاب پرداخت و اظهار داشت: شاخص توسعه انسانی قبل از انقلاب در سطح 0.5 بود که این نسبت ایران را جزء کشورهای رتبه‌های پایین توسعه انسانی نشان می‌داد، اما پس از انقلاب و اکنون این شاخص به 0.7 افزایش یافته و این نشان می‌دهد، ایران جزء کشورهای با توسعه انسانی بالا قرار دارد.

وی افزود: شاخص درآمد سرانه براساس برابری قدرت خرید که در سال 1990 به میزان 11 هزار و 400 دلار بود، در سال 2017 به 19 هزار و 100 دلار رسیده و امید به زندگی از 63.8 سال در سال 1990 به بیش از 76 سال در سال 2017 افزایش یافته است.

وزیر اسبق اقتصاد و دارایی با بیان اینکه ایران می‌تواند به شاخص توسعه انسانی 0.8 هم برسد، گفت: ایران کشوری با جمعیت جوان است و فکر می‌کنم، دهه پنجم انقلاب دهه به کارگیری این ظرفیت‌ها و استفاده از آن برای افزایش سطح رفاه عمومی است.

وی تاکید کرد: آنچه که باعث می‌شود، آثار اقتصادی دستاوردهای انقلاب کمتر مورد توجه قرار گیرد، افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و بیکاری است و حل این مساله نیازمند برنامه‌ریزی و اقدام مسئولان کشور است.