پوتین: حادثه امروز در مرکز دانشگاهی کریمه یک جنایت است

گروه جهان الف،   3970725152

رئیس‌جمهور روسیه حادثه امروز در مرکز دانشگاهی کریمه را که پیشتر تروریستی عنوان شده بود، یک جنایت خواند و اعلام کرد که به زودی نتیجه تحقیقات در خصوص این حادثه را به مردم این کشور گزارش خواهد کرد.

به گزارش فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری مشترک با همتای مصری خود به حادثه امروز در دانشگاه کرچ در کریمه اشاره کرد و ضمن تایید وقوع انفجار یک بسته انفجاری و تیراندازی در محل دانشکده پلی تکنیک کرچ به خانواده قربانیان این حادثه تسلیت گفت و برای زخمی‌شدگان آرزوی بهبودی هر چه سریعتر کرد.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد که دستور انجام تحقیقات کاملی در این خصوص را صادر کرده و گفت که نتایج این تحقیقات و همچنین انگیزه عاملان به زودی به مردم روسیه اعلام خواهد شد.

رئیس‌جمهور روسیه سپس از حاضران در جلسه خواست تا به احترام قربانیان بایستند و چند لحظه سکوت اختیار کنند.

وی در ادامه به قرائت بیانیه مشترک با همتای روس خود پرداخت و تاکید کرد: «همکاری با مصر از اهمیت به سزایی برای برقراری ثبات در خاورمیانه برخوردار است».

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت: «در دیداری که با همتای مصری خود داشتم به اشتراک یادداشت‌هایی درباره سوریه پرداخته و درباره اقدامات بیشتر و مشترک دو کشور در خصوص سوریه گفت‌وگو کردیم. ما توافق کردیم که اوضاع در ادلب سوریه باید با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد چرا که هنوز تعداد زیادی از نیروهای تروریستی در منطقه کاهش تنش هستند و البته عواملی از کشورهای همسایه نیز در این میان بر اوضاع منطقه‌ای اثرگذار است».

وی افزود: «ما شرکای خود را در جریان موارد اصلی توافق اخیر با ترکیه در خصوص ادلب و بحران سوریه قرار داده‌ایم».