وزیر آموزش و پرورش: جامعه ما به مقاومت و پایداری نیاز دارد

گروه اجتماعی الف،   3970722073 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

بطحایی گفت: ۱۴ میلیون دانش آموزی که در مدارس ما تحصیل می کنند امید آینده کشور هستند. نمایندگان این مجلس از اقصی نقاط کشور کنار یکدیگر جمع می شوند و مهارت زیستن با یکدیگر را تمرین می کنند. جامعه امروز ما به شدت به مقاومت و پایداری نیاز دارد.

وزیر آموزش و پرورش: جامعه ما به مقاومت و پایداری نیاز دارد

به گزارش مهر، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم آغاز به کار نهمین مجلس دانش آموزی گفت: امروز برگ زرین دیگری در مردمسالاری دینی ما رقم می خورد. آموزش و پرورش مهمترین و بزرگترین ماموریت تمدن سازی کشور را به عهده دارد و یکی از این راه ها از همین مجلس دانش آموزی می گذرد.

وی ادامه داد: یکی از کارکردهای مجلس دانش آموزی تمرین مهارت های اجتماعی و فردی است. جامعه دانش آموزی به این مهم توجه کند که خود را برای آینده دارد آماده می کند. ۱۴ میلیون دانش آموزی که در مدارس ما تحصیل می کنند امید آینده کشور هستند. نمایندگان این مجلس از اقصی نقاط کشور کنار یکدیگر جمع می شوند و مهارت زیستن با یکدیگر را تمرین می کنند. جامعه امروز ما به شدت به مقاومت و پایداری نیاز دارد. اینجا جای تمرین همین موارد است.

بطحایی بیان کرد: یکی از مشکلات و موانع ما در آموزش و پرورش این است که برنامه های درسی ما مطابقت کامل با نیازهای فردی و اجتماعی دانش آموزان ندارد. این یکی از نقاط ضعف آموزش و پرورش است که پیامدهایی به جا گذاشته است مثل اینکه مدارس نمی توانند دلبستگی لازم را برای دانش آموزان ایجاد کند. ما چیزهایی می آموزیم که ارتباطش با نیازهای فردی و اجتماعی ما کم است. بنابراین دانش آموزان با سختی مدرسه می روند. ما وظیفه داریم ارتباط محتوا و نیاز دانش آموزان را کامل کنیم. این یعنی تحولی که مورد نظر ماست.

در حال تکمیل....