موج دوم بارش‌های پاییزه و احتمال وقوع سیلاب از بعدازظهر امروز ۲۰ مهرماه در مازندران

گروه اجتماعی الف،   3970720025

هواشناسی و مدیریت بحران استانداری مازندران درباره بارش‌های رگباری و احتمال جاری شدن روان آب‌ها و سیلاب در استان هشدار داد.

 موج دوم بارش‌های پاییزه و احتمال وقوع سیلاب از بعدازظهر امروز ۲۰ مهرماه در مازندران

احمد اسدی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با شکل گیری جریانات شمالی، از بعدازظهر جمعه سامانه بارشی همراه با رگبار و رعد و برق از غرب وارد استان می‌شود که به تدریج مناطق مختلف استان را در بر می‌گیرد.

وی افزود: در پی بارش‌های رگباری نقطه‌ای در مناطق مرکزی و شرقی از بعدازظهر امروز، احتمال جاری شدن روان آب و سیلاب در این مناطق استان وجود دارد.

احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز با اشاره به احتمال جاری شدن سیلاب ناگهانی در مناطق مرکزی و شرقی استان گفت: مسافران و هم استانی‌ها ضمن خودداری از سفر‌های غیر ضروری از اقامت و اطراق در حریم رودخانه‌ها و مسیر آبراه‌ها خودداری کنند.

وی به هم استانی‌ها و مسافران توصیه کرد: در هنگام رانندگی در جاده‌های استان بخصوص در هنگام شب نکات ایمنی را رعایت کنند.

احمدی گفت: شهروندان مازندرانی و مسافران شمال در این مدت از برپایی چادر و اقامت در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی سیل گیر خودداری کنند.

وی افزود: دامداران هنگام بارندگی دام‌های خود را در محل‌های امن نگهدارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: نیرو‌های خدمات شهری نسبت به پاکسازی جوی‌ها و کانال‌های سطح شهر، هرس و قطع شاخه‌های اضافی درختان و کنترل استحکام تابلو‌های شهری اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به عملیات بازسازی مناطق سیل زده، مدیران دستگاه‌های اجرایی هنگام وقوع رعد و برق و بارش‌های رگباری نسبت به استقرار نیرو‌ها و ماشین آلات و ادوات راهسازی در محل‌های امن اقدام کنند.