مدیران رسانه‌ملی از دانشگاه صداوسیما انتخاب می‌شوند؟

گروه فرهنگی الف،   3970718041

شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صدا و سیما درباره تمرکز این سازمان بر جوان‌گرایی و اینکه چند درصد از مدیران این رسانه از میان تحصیلکردگان دانشگاه صداوسیما انتخاب می‌شوند، اظهاراتی را بیان کرد.

مدیران رسانه‌ملی از دانشگاه صداوسیما انتخاب می‌شوند؟

رییس دانشگاه صداوسیما در گفت‌وگویی با ایسنا درباره تعداد مدیرانی که از میان تحصیلکرده‌های دانشگاه صداوسیما انتخاب می‌شوند، با بیان اینکه این سوال را باید از مدیران منابع سازمانی صداوسیما پرسید، در این زمینه اظهار کرد: اخیرا می‌دانم در گزارشی که تهیه شده است، تعداد مدیران جوانی که در یکی ـ دو سال اخیر منصوب شده‌اند، تعداد قابل توجهی بوده است و بخش قابل توجهی از آنها هم از تحصیلکرده‌های دانشگاه صداوسیما بوده‌اند. مدیرانی که چه در شبکه‌ها و چه حوزه‌های ستادی و چه برون‌مرزی و مستقل مثل خود دانشگاه منصوب شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در دانشگاه صداوسیما نیز مدیرانی که انتخاب می‌شوند، جوان هستند، اظهار کرد: خود مدیران این دانشگاه از فارغ‌التحصیلان همین دانشگاه و جوان هستند. از رییس دانشکده ارتباطات تا مدیر تولید دانشجویی، مدیر کارآفرینی، مدیر بین‌الملل، معاون آموزش و پرورش، معاون دانشکده ارتباطات و همچنین مدیران گروه‌ها اغلب جوان هستند.

اسفندیاری استفاده از تحصیلکرده‌های دانشگاه صداوسیما در حوزه مدیریتی در این رسانه را رویه‌ای دانست که در یکی ـ دو سال گذشته در رخ داده است و در این زمینه از مدیران شبکه‌هایی چون سه، کودک، نهال، مستند و همچنین شبکه چهار نام برد که این رویکرد و سیاست در انتخاب آنها کاملا مشهود است.

او افزود: حتی این اراده را می‌توان در سطح عالی ریاست سازمان صداوسیما مبنی بر به‌کارگیری نیروهای جوان در حوزه‌هایی مثل حراست صداوسیما، همچنین مرکز بسیج صداوسیما و مرکز طرح و برنامه ریزی دید که مدیران این بخش‌ها از بین متولدین دهه ۵۰ و ۶۰ انتخاب شده‌اند.

رییس دانشگاه صداوسیما در پایان یادآور شد: در دو سالی که آقای علی‌عسکری آمدند ایشان هم نسبت به سازمان‌های دیگر خودشان از مدیران جوان بودند؛ بنابراین صداوسیما در این دو سال گذشته در بکارگیری مدیران جوان کارنامه موفقی داشته است.