انتقاد تند انجمن خوشنویسان از عدم توجه وزارت ارشاد

گروه فرهنگی الف،   3970717149

مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان گفت: گاراژی به بزرگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دو سال پیش تا کنون ریالی به انجمن خوشنویسان ایران کمک نکرده است.

انتقاد تند انجمن خوشنویسان از عدم توجه وزارت ارشاد

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست رسانه‌ای نکوداشت هفته خوشنویسی (۲۱ تا ۲۷ مهر) با حضور غلامحسین امیرخانی، رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، محمدحسین ساکت نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در انجمن، علی شیرازی و یدالله کابلی از اعضای شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران،‌ علی‌اشرف صندوق‌آبادی عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان و عارف براتی مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران،‌پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه ۱۷ مهر) در خانه هنرمندان برگزار شد.

در بخشی از این نشست، براتی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس پیرامون تامین هزینه‌های جاری انجمن خوشنویسان ایران گفت: شهریه انجمن ناچیز است و حق‌التدریس اساتید از ۳۵۰ هزار تومان تجاوز نمی‌کند. حتی بعضاً اساتید خودشان قلم و کاغذ تهیه می‌کنند و در اختیار هنرجویان قرار می‌دهند.

وی افزود: بخشی از هزینه‌هایمان توسط خیرین تامین می‌شود و طی دو سال گذشته از بودجه کشوری در حوزه فرهنگ محروم بوده‌ایم. در حالی که حامی آقای روحانی در انتخابات بودیم و ایشان در دور نخست نام دو استاد را بیان کردند: شجریان و امیرخانی.

مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ضمن انتقاد شدید‌اللحن از وزارت ارشاد مدعی شد: گاراژ به این بزرگی به نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ که بزرگترین خدمتش جشنواره فجر و اکتفا به پهن کردن فرش قرمز است ـ از بودجه ۱۳۱۲ میلیاردی در سال ۹۷ آیا نباید ۲۰ درصدش را به هنرها اختصاص دهد؟ آیا نباید حداقل ۱۰ میلیارد تومان به انجمن خوشنویسان تعلق بگیرد، نه ۲ میلیارد تومان که آن هم در ۲ سال اخیر ریالی پرداخت نشده است؟ لااقل شفاف‌سازی شود این بودجه ۱۳۱۲ میلیاردی کجاها هزینه شده است!

وی اظهار داشت: طی دو سال گذشته یک ریال از ارشاد نتوانستیم بگیریم. انجمن خوشنویسان دارد کار می‌‌کند،‌ انتظار کمک داریم.

براتی در حالی که نماینده وزیر ارشاد در انجمن خوشنویسان نیز در جلسه حاضر بود، افزود:  اعتقادم بر این است که دولت به بخش فرهنگ و هنر به عنوان «فرزند ناخلف» نگاه می‌کند و وزیری که در این حوزه می‌گذارد،‌ اشتغالات دیگرش بر اشتغال وزارت فرهنگش اولی است و مدیران دیگرش را بر همین منوال می‌چیند! لذا در کشور ما هنر معنی‌اش از بین رفته، کما اینکه فرهنگ هم از این قضیه متاثر است.