آیت‌الله مکارم شیرازی: دستگاه قضائی سریع‌تر به پرونده‌های فساد اقتصادی رسیدگی کند

گروه اجتماعی الف،   3970715135 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

یکی از مراجع تقلید شیعه گفت: کار پلیس صیانت از ارزشهاست از این رو وظیفه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سنگین تر از دیگر کشورهاست.

به گزارش  ایسنا ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: پلیس در نظام اسلامی دارای ویژگی های مهمی است.

وی افزود: نیروی انتظامی در واقع حافظ ارزش‌ها در جامعه اسلامی است و باید جلوی مفاسد را بگیرد. کار پلیس صیانت از ارزشهاست از این رو وظیفه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سنگین تر از دیگر کشورهاست.

این مرجع تقلید شیعه خاطرنشان کرد: امروز مسایل فضای مجازی کار پلیس را سنگین کرده استT دیگر دستگاه ها هم باید پشتیبان پلیس باشند تا آسیب های فضای مجازی کاهش یابد.

وی بیان کرد: فعالیت دستگاه قضایی مکمل کار نیروی انتظامی است؛ پلیس به شدت در دستگیری مفسدان تلاش می کند و آن ها را تحویل دستگاه قضایی میدهد اما چون تشریفات زیادی در رسیدگی به پرونده ها وجود دارد بازخوردی در جامعه دیده نمی شود.

مکارم شیرازی عنوان کرد: باید دستگاه قضائی هر چه سریع تر به پرونده های فساد اقتصادی رسیدگی کند.

وی در توصیه هایی به پلیس یادآور شد:مردم به پلیس اعتماد دارند؛ پلیس باید با ملایمت همراه با قاطعیت به برخورد بپردازد و عصبانی نشود مبادا در انجام وظیفه بهانه ای به دست کسی بدهید در این زمینه پرسنل باید آموزش ببینند.