توضیح پلیس در مورد احضار علی دایی و صادق زیباکلام به آگاهی

گروه اجتماعی الف،   3970713020 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

صادق زیباکلام، علی دایی و برخی از دیگر چهره‌های سرشناس در روزهای اخیر تصویری از یک احضاریه را منتشر کرده‌اند که از آنان خواسته شده تا برای ارائه پاره‌ای از توضیحات در مورد چگونگی و میزان جمع‌آوری کمک‌های مردمی در زمان زمین‌لرزه سرپل ذهاب، به مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا مراجعه کنند؛ موضوعی که حواشی زیادی را ایجاد کرده و رئیس پلیس آگاهی ناجا درباره آن توضیحاتی ارائه کرده است.

سردار محمدرضا مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تصاویر منتشر شده از احضارنامه برخی سلبریتی‌هایی که اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله کرمانشاه کرده بودند، گفت: پلیس آگاهی ناجا ضابط قوه قضائیه است و وظیفه اجرای دستورات قضایی را دارد.

وی با اشاره به زلزله کرمانشاه اظهار کرد: زمانی که کمک‌های مردمی برای هموطنان زلزله‌زده جمع می‌شد، ابتدا سازمان‌دهی مشخصی برای آن وجود نداشت و افراد مختلفی زحمت کشیده و اقدام به جمع‌آوری کمک کردند. الان لازم است بدانیم که این کمک‌ها چه میزان است و کجا اتفاق می‌افتد.

مقیمی با بیان اینکه "دعوت افراد مختلف به پلیس آگاهی برای انجام مصاحبه در این خصوص بوده است"، به ایسنا گفـت: افرادی که به پلیس آگاهی دعوت شدند، نه به عنوان مجرم و متهم، بلکه به عنوان مطلع دعوت و این دعوتنامه برای خیلی‌ها صادر شد و آنها هم و آمدند و صحبت کردند و توضیحاتی را ارائه کردند؛ البته برخی هم نیامدند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با تاکید بر اینکه "به هیچ عنوان بحث مجرمیت و بازداشت این افراد مطرح نیست"، خاطرنشان کرد: این افراد با حکم قضایی دعوت شدند و قاضی از ما خواسته بود از این افراد دعوت کنیم و ما هم این کار را انجام دادیم. در مورد چند نفری هم ما قبلا چند بار رفتیم و جوابی ندادند و ماموران ما مجبور شدند برای اجرای دستور قضایی احضاریه را الصاق کنند.