در گفتگو با الف؛ رضیان: دولت برخلاف وعده داده شده به مجلس و لاریجانی، استعفای شریعتمداری را اعلام نکرد/ دولت به وعده‌های خود پایبند نیست

گروه سیاسی الف،   3970709188 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم با بیان اینکه دولت با رئیس مجلس و کمیسیون صنایع توافق کرد که موضوع استیضاح شریعتمداری مطرح نشود، زیرا وی استعفا خواهد داد، گفت: دولت برخلاف وعده به مجلس و لاریجانی، استعفای شریعتمداری را اعلام نکرد.

رضیان: دولت برخلاف وعده داده شده به مجلس و لاریجانی، استعفای شریعتمداری را اعلام نکرد/ دولت به وعده‌های خود پایبند نیست

عبداله رضیان، نماینده قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه دولت بر سر موضوع استیضاح و استعفای محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با مجلس بازی کرد، گفت: بعد از طرح موضوع استیضاح شریعتمداری، این استیضاح در دستور کار روز سه شنبه گذشته کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار گرفت و مقرر شد بعدازظهر همان روز نشست مشترکی میان وزیر و متقاضیان استیضاح برگزار شود.

وی افزود: با توجه به توافقی که دولت با مجلس و کمیسیون صنایع و معادن داشت، قرار بود وزیر استعفای خود را اعلام کند و استیضاح منتفی شود.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دولت علاوه بر توافق با کمیسیون صنایع مجلس، با خود رئیس مجلس هم در این زمینه صحبت کرد و پیرو همین مذاکرات بود که وزیر صنعت در جلسه کمیسیون صنایع مجلس در روز سه شنبه گذشته حاضر نشد، چرا که وقتی وزیر می خواست استعفاء دهد دیگر ضرورتی برای تشکیل جلسه استیضاح در کمیسیون صنایع و معادن مجلس وجود نداشت.

رضیان گفت: متاسفانه استعفای وزیر صنعت اعلام نشد و کمیسیون صنایع و معادن روز یکشنبه این هفته هم گزارش خود درباره استیضاح را به هیئت رئیسه مجلس ارسال کرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت به وعده‌های خود پایبند نیست، تصریح کرد: هئیت رئیسه مجلس باید استیضاح وزیر صنعت را در دستور کار مجلس قرار دهد و شریعتمداری باید هفته آینده استیضاح شود.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: البته در سطح وزرا قرار بود، جابجایی‌هایی انجام شود که به صورت غیر رسمی هم اعلام شد اما تا کنون رخ نداده است.

رضیان اضافه کرد: قرار بود تا رئیس جمهور اسامی سه وزیر اقتصاد، تعاون و صنعت را روز یکشنبه مجلس معرفی کند که تا آخر وقت دیروز دوشنبه هم این اسامی معرفی نشدند.

به گزارش الف، برای استیضاح شریعتمداری، ۲طرح در مجلس تهیه شده، یک طرح با ۷۰ امضای نمایندگان و ۱۵ محور و طرح دیگر با ۱۲ امضا و چندین محور.

اما یکشنبه گذشته خبری مبنی بر استعفای این وزیر رسانه ای و حتی اعلام شد که این استعفاء با هماهنگی رئیس جمهور بوده و روحانی هم این استعفاء را پذیرفته و قرار است بعد از سفر از آمریکا رسما اعلام شود.