مجوز دانش‌بنیان آروان برای ۲ سال دیگر تمدید شد

گزارش بازرگانی،   3970708163
مجوز دانش‌بنیان آروان برای ۲ سال دیگر تمدید شد

با تاییدیه‌ٔ کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، آروان برای دو سال دیگر به‌عنوان «دانش‌بنیان تولیدی نوع ۱» تایید شد.

پیش از این آروان به مدت دو سال گواهی «دانش‌بنیان نوپا نوع ۱» را دارا بود.

«دانش‌بنیان» از نگاه این کارگروه به شرکت، موسسه خصوصی یا تعاونی گفته می‌شود که به‌منظور هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی (شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری) و تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالاها و خدمات) در حوزه‌ی فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده‌ی فراوان فعالیت دارند.

برای دریافت این گواهی، سطح فناوری کالاها و خدمات باید در حوزه فناوری‌‌های بالا یا متوسط به بالا باشند به این معنا که دانش فنی طراحی و ساخت نمونه‌ی آزمایشگاهی یا دانش فنی فرآیند تولید محصول به‌دلیل پیچیدگی فنی، به‌سختی قابل کپی‌برداری بوده و کسب آن از موانع اصلی ورود شرکت‌های دیگر به بازار باشد. نیازمند تحقیق و توسعه درخور توجه، توسط تیم فنی خبره برای کسب آن باشد. منجر به ایجاد خواص یا کارکردهای پیچیده‌ای در محصول، شده باشد.

گفتنی است معماری اصلی محصولات آروان را گروهی از نفرات برتر المپیادهای ملی و جهانی، هم‌گام با دانش روز دنیا، طراحی و پیاده‌سازی کرده‌اند.

آروان که در ابتدای فعالیت ارایه‌دهنده‌ی شبکه‌ی توزیع محتوا (CDN) بوده است، اکنون با عرضه‌ی ۸ محصول شامل شبکه‌ی توزیع محتوا، DNS ابری، امنیت ابری (Cloud Security)، رایانش ابری (Cloud Compute)، فضای ابری (Cloud Storage)، پلتفرم ویدیو، پخش زنده و تبلیغات ویدیو، زیرساخت یکپارچه‌ی ابری را به وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین عرضه می‌کند که در عین عرضه‌ی خدماتی کامل، با کیفیت و امن به کاربران، با شیوه‌ی پرداخت هزینه به تناسب مصرف (pay-as-you-go)، بسیار مقرون به‌صرفه است.