با سامانه جدید جنگال، جنگنده‌های صهیونیستی حتی از باند فرودگاه رهگیری می‌شوند

گروه جهان الف،   3970708005 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وبگاه نزدیک به محافل امنیتی رژیم صهیونیستی به نقل از یک کارشناس نظامی از رهگیری قریب‌الوقوع هواپیماهای این رژیم از باند فرودگاه‌های سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

به گزارش فارس، یک کارشناس روس از اشراف کامل سامانه‌های جدید استقرار یافته در سوریه جهت مقابله با هرگونه تحرک هوایی رژیم صهیونیستی خبر داد.

وبگاه «دبکا فایل» شنبه شب به وقت تهران به نقل از «ولادیمیر میخایف» مشاور فناوری جنگ الکترونیک نوشت که با مستقر شدن  تجهیزات جدید نبرد الکترونیک روسیه در سوریه، سامانه‌های هوایی جنگال این کشور تقویت شده است.

 به گفته وی، سامانه‌های پدافند هوایی و جنگال استقرار یافته، ناوگان دریایی روسیه حاضر در منطقه را نیز تقویت خواهد کرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه بعد از سقوط یک فروند هواپیمای شناسایی مدل «ایلوشین -20» در 17 سپتامبر (دوشنبه 26 شهریور) قول تقویت سامانه جنگال در سوریه را داده بود.

بر این اساس، این سامانه می‌تواند حتی هواپیماهای موجود در باند فرودگاه در سرزمین‌های اشغالی یا اروپا را نیز رهگیری کند.

دبکا فایل هفته پیش نیز در تحلیلی نوشته بود: اسرائیل برای مقابله با جنگال روس‌ها  احتمالا از آمریکا کمک می‌گیرد.

 دبکا فایل در این زمینه به نقل از کارشناسان خود نوشت: نخستین بار است که یک قدرت جهانی علیه تل آویو اعلام جنگال (جنگ الکترونیک) کرده و چنین رویدادی «بنیامین نتیانیاهو» نخست وزیر و «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را با چالش‌هایی مواجه می‌کند.

به نوشته دبکا فایل، جنگال اعلام شده از سوی وزیر دفاع روسیه با پوشش صدها کیلومتر از سوریه و شرق  مدیترانه  چالش جدی برای تل آویو بوده زیرا فاقد تجربه عملی در این مقیاس از عرصه نبرد الکترونیک است.