فائزه هاشمی فاقد سواد کافی سیاسی است

گروه سیاسی الف،   3970706068 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص مصاحبه فائزه هاشمی در مورد رفراندوم در رابطه با آمریکا گفت: او دوره حیات سیاسی خودش را پایان یافته می‌داند و به دنبال شهرت طلبی است.

 فائزه هاشمی فاقد سواد کافی سیاسی است
 
محمد مهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی  در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مصاحبه فائزه هاشمی با یکی از خبرگزاری‌های خارجی در مورد رفراندوم در رابطه با آمریکا، گفت: به نظر می رسد که مواضع خانم هاشمی ناشی از دو موضوع است، موضوع اول سواد حقوقی کم او است که هم روند اصل 110 قانون اساسی در ابلاغ سیاست‌های کلان کشور درباره سیاست بین الملل را نادیده گرفته، زیرا کاملا مشخص است که سیاست های کلان به چه صورت اتخاذ خواهد شد.

وی در این باره که همه مسئولان نظام مذاکره با آمریکا را بی عقلی می‌دانند افزود: فائزه هاشمی اصلی از قانون اساسی که ناظر به رفراندوم است و مکانیزم انجام رفراندوم را بررسی می کند؛ نادیده گرفته است.

اسلامی ادامه داد: به نظر می‌رسد او برخلاف ژستی که به عنوان هیئت علمی دانشگاه می‌گیرد؛ روند کسب دانش سیاسی‌اش بسیار متکی به رانت بوده و فاقد سواد کافی سیاسی است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص بی‌تدبیری‌هایی که در عملکرد شخصیت‌های سیاسی صورت می‌گیرد تصریح کرد: موضوع دوم، برخی مواقع که شاهدش هستیم امثال خانم هاشمی که دوره حیات سیاسی خودش را پایان یافته می‌داند و به دنبال اتخاذ رویکردهایی است که در صدر اخبار رسانه‌ها باقی بماند.

وی در مورد برخورد با چنین مواضعی گفت: فائزه هاشمی با بیان این نوع مواضع که می‌داند جایی برای عملی شدن ندارد و دور از مصلحت خواهی و صرفا برای شهرت طلبی است؛ نوعی منفعت خواهی شخصی را دنبال می کنند که منفعت ملی در آن وجود ندارد.

اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: بعد از بدعهدی آمریکا در قبال برجام که به صورت علنی نشان داد و از دوره اوباما آغاز شده بود اما ترامپ آن را علنی‌تر کرد؛ حتی کسانی که به مذاکره با آمریکا بسیار خوش بین بودند نیز این موضوع را رد کردند و متوجه سیاست های غیر قابل اطمینان آمریکا در مذاکرات شدند.