ترزا می در دیدار با روحانی: انگلیس از توسعه همکاری اقتصادی با ایران استقبال می‌کند

گروه جهان الف،   3970704042

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس با حسن روحانی ریسس جمهوری کشورمان دیدار و گفتوگو کرد.

ترزا می در دیدار با روحانی: انگلیس از توسعه همکاری اقتصادی با ایران استقبال می‌کند

به گزارش الف، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس نیز در دیدار با حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان با تسلیت حادثه تروریستی اهواز، گفت: انگلیس تروریسم را در تمامی ابعاد آن محکوم کرده و مبارزه با آن را حائز اهمیت می داند.

نخست وزیر انگلیس با اشاره به ضرورت حفظ برجام در تمامی ابعاد آن بر ادامه تلاش ها و همکاریهای تهران-لندن در این راستا تاکید کرد.

وی با بیان اینکه حل بحران یمن تنها از طریق راه حل‌های سیاسی امکان پذیر است، افزود: همه باید در راستای کمک های انسان دوستانه برای مردم بحران زده یمن نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

ترزا می همچنین خاطرنشان کرد که انگلیس از توسعه روابط و همکاری ها با ایران در بخش های مختلف از جمله اقتصادی و انرژی استقبال می‌کند.

گفتنی است رییس جمهوری کشورمان در این دیدار با تقدیر از ابراز همدردی و تسلیت دولت و ملت انگلیس با مردم ایران در حادثه تروریستی اهواز و انتقاد از حمایت تبلیغاتی از اقدام تروریستی اهواز توسط برخی رسانه‌های غربی از جمله در انگلیس، خاطرنشان کرد: امروز همگان باید در برابر تروریسم مواضع قاطع و یکسانی داشته و در راستای مبارزه جدی با تروریسم همکاری‌ها را گسترش دهیم.

دکتر روحانی، با اشاره به خروج غیر قانونی آمریکا از توافق بین المللی برجام، این اقدام را موجب تعجب و مخالفت جامعه جهانی دانست و اظهار داشت: باید تلاش کنیم با توسعه همکاری‌ها و رایزنی‌ها به چارچوب عملی مناسب برای حفظ و اجرای کامل این توافق بویژه در بخش های اقتصادی دست پیدا کنیم.