وقوع حمله تروریستی در مراسم رژه اهواز/ تیراندازی به سوی مردم و نیروهای مسلح/ هلاکت ۴ تروریست/ آخرین آمار شهدا /زخمی شدن 65 تا 70 نفر +عکس و فیلم

گروه سیاسی الف،   3970631054 ۱۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

صبح امروز در جریان رژه نیروهای مسلح در اهواز چند عامل تروریستی به صورت مسلحانه به این مراسم حمله کردند که آمارها از شهادت ۱۱ نفر خبر میدهد. همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مجروح شدن بیش از ۶۰ نفر در حمله تروریستی صبح امروز به رژه نیروهای مسلح در اهواز خبر داد.

وقوع حمله تروریستی در مراسم رژه اهواز/ تیراندازی به سوی مردم و نیروهای مسلح/ هلاکت ۴ تروریست/ آخرین آمار شهدا /زخمی شدن 65 تا 70 نفر +عکس و فیلم

به گزارش الف، شبکه خبر در خبری فوری در زیرنویس شبکه اطلاع داد: صبح امروز در جریان برگزاری رژه نیروهای مسلح در اهواز، حمله تروریستی شده و چند فرد مسلح مراسم رژه را به رگبار بستند.

گفتنی است طی این حمله تروریستی شماری به شهادت یا زخمی شده اند.

گزارش‌ها حاکی است که تیراندازی از پشت جایگاه مخصوص مسئولان انجام شده و حاضران برای احتیاط روی زمین افتادند.

گفتنی است مهاجمان لباس نظامی به تن داشته اند. از تعداد زخمی‌ها هنوز آماری در دست نیست.

گزراش ها حاکی از آن است که تیراندازی حدود ۱۰ دقیقه ادامه داشته است و تا لحظه مخابره خبر، صدای آژیر آمبولانس‌ها که به سوی محل می‌روند، شنیده می‌شود.

تسنیم نوشت: تیم تروریستی شامل چند نفر بوده و در ساختمان و پارک پشتی محل برگزاری رژه مستقر بوده‌اند و از آنجا موفق به تیراندازی بسوی مراسم رژه شده‌اند. تروریست‌ها موفق نشده‌اند که وارد مراسم رژه شوند و صرفا از فاصله دور بسوی مراسم و یگان‌های رژه رونده شلیک کرده‌اند.

اخبار اولیه حاکی از این است که تروریست‌ها جایگاه محل سخنرانی و یگان‌های رژه رونده سپاه را هدف قرار داده‌اند و آمار اولیه از زخمی شدن تعدادی از نیروهای رژه رونده سپاه در این مراسم حکایت دارد.

تیم تروریستی پس از تیراندازی به سوی مراسم رژه از محل گریخته‌اند و در حال حاضر نیروهای امنیتی در تعقیب آنها هستند.

این حمله تروریستی تلفاتی نیز داشته است، اما هنوز از آمار شهدا و زخمی‌ها اطلاعی در دست نیست.

مسوولان خوزستان حاضر در رژه نیروهای مسلح اهواز در سلامت هستند
 
منابع خبری اطلاع داده اند، آیت‌الله جزایری، آیت‌الله حیدری، استاندار خوزستان و فرماندار اهواز از جمله مسوولان حاضر در این مراسم بودند که اکنون در سلامت کامل هستند.
 
کشته شدن دو تروریست حمله به رژه اهواز/ دستگیری یک نفر
 
پس از گریختن و تحت تعقیب قرارگرفتن تروریستهای عامل حمله به رژه نیروهای مسلح دو نفر از آنها کشته شد.

یک نفر از تروریستها دستگیر و یک نفر هم زخمی شده است.

مقادیری سلاح و مهمات نیز کشف و ضبط شده است. تروریستها لباس نظامی داشتند.

اولین آمار از شمار مجروحان حمله تروریستی به رژه اهواز

در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز، اخبار اولیه از به شهادت رسیدن مسئول ایثارگران سپاه استان خوزستان حکایت دارد.

خبرنگار تسنیم کسب اطلاع کرده که در جریان این حمله، جمعا تعدادی به شهادت رسیده‌اند که تا این لحظه، تمام شهدا از نیروهای سپاه پاسداران بوده‌اند.

اخبار اولیه همچنین از مجروحیت حدود ۷ نفر در جریان این حمله تروریستی حکایت دارد.

سپاه خوزستان: عوامل تروریستی حمله کننده به رژه اهواز متلاشی شدند

سردار حسن شاهوار پور در گفت و گو با مهر گفت: عوامل تروریستی که صبح امروز شنبه به رژه نیروهای مسلح اهواز حمله کردند، متلاشی شدند.

وی با بیان اینکه مسئولان حاضر در جایگاه سالم هستند، تصریح کرد: تروریست ها تحت تعقیب قرار گرفته و این گروه تروریستی متلاشی شد.

فرمانده سپاه خوزستان با تاکید بر اینکه اقدامات این گروه های تروریستی در اهواز مسبوق به سابقه است، افزود: عوامل تروریستی در حمله صبح امروز موفق به ورود به جایگاه نشدند.

سردار شاهوار پور با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی حاضر در محل اجازه ورود عوامل تروریستی به جایگاه را ندادند، افزود: اوضاع تحت کنترل و آرام است.

تجزیه طلب های الاحواز مسئولیت اقدام تروریستی اهواز را بر عهده گرفتند

گروه های وابسته به تروریست های الاحواز با نشر پوستری مسئولیت حمله صبح امروز اهواز را بر عهده گرفتند

جزئیات حادثه تروریستی از زبان استاندار خوزستان

غلامرضا شریعتی لحظاتی پیش گفت: صبح امروز در حین اجرای رژه نیروهای مسلح در بلوار قدس اهواز افرادی با لباس مبدل سپاه و بسیج از پشت جایگاه مسوولان به سمت مسوولان و مردم حاضر در محل تیراندازی کردند که متاسفانه در این اقدام خرابکارانه و ضد امنیتی تعدادی از مردم بی گناه از جمله تعدادی زن و کودک بیگناه شهید یا زخمی شدند. 

استاندار خوزستان ادامه داد: تا کنون شهادت سه نفر قطعی و مشخص شده و بیش از 20 نفر نیز زخمی شده اند که به بیمارستانهای اهواز منتقل شده اند.

** شهادت محافظ فرمانده سپاه خوزستان از سوی سردار شریف تکذیب شد

معاون سیاسی استاندار خوزستان: در جریان حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز ۸ تا ۹ نفر از نیرو‌های نظامی شهید شدند و بیش از ۲۰ نفر مجروح شده‌اند که حال تعدادی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

معاون سیاسی استانداری خوزستان: تا کنون ۲۱ نفر از مجروحان در شهرستان اهواز به بیمارستان‌های گلستان و رازی اهواز منتقل شده اند

** اسامی تعدادی از مجروحان به شرح زیر است:

مرتضی کردزنگنه ۳۰ ساله از نیرو‌های سپاه

حسن خادم هویزه ۲۵ ساله از نیرو‌های سپاه

صادق شهریاری ۲۵ ساله از نیرو‌های سپاه

موسی باقری فارسی ۳۳ ساله از نیرو‌های ارتش

بهمن بیرانوند ۴۶ ساله از شهروندان حاضر در مراسم

بر اساس شواهد عینی ۷ شهید به بیمارستان منتقل شده است.

اسامی شهدا:

۱-علی لویمی

۲-اسماعیل شفیعی نژاد

۳-میلاد جهانگیر نژاد

۴-رضا شفیعی

۵- سعید کریمی

۶-امیر فرخی

۷- یونس پور حلو

آخرین آمار تا ساعت ۱۲:۰۰ ظهر - تعداد شهدای حادثه تروریستی اهواز به ۱۱ نفر رسیدند

علی حسین حسین زاده در گفتگو با مهر با اشاره به حادثه صبح امروز تروریستی اهواز در حین برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح اظهار کرد: متاسفانه تاکنون بیش از ۳۰ نفر در این حادثه مجروح شده اند و ۱۱ نفر شهید شده اند. 

حسین زاده با بیان اینکه احتمال افزایش شهدا و مجروحان این حادثه وجود دارد، بیان کرد: یک خبرنگار نیز در بین شهدا دیده می شود.

ظریف: ایران قاطعانه به حملات تروریستی اهواز پاسخ خواهد داد/ حامیان تروریسم و اربابان آمریکایی‌شان مسئول هستند

محمد جواد ظریف در پی حمله تروریستی در اهواز در پیامی توئیتری نوشت: تروریستهای استخدام شده، آموزش دیده و تسلیح شده و تامین شده توسط یک رژیم خارجی به اهواز حمله کرده‌اند. کودکان و خبرنگاران در میان قربانیان هستند. ایران، حامیان تروریسم در منطقه و اربابان آمریکا آنها را برای چنین حملاتی مسئول می‌داند. ایران، در دفاع از ایرانیان، قاطعانه و سریع پاسخ خواهد داد.

سردار شکارچی: هیچکدام از تروریست‌های حمله به رژه اهواز متواری نیستند/ ۳ نفر کشته و ۱ نفر دستگیر شده‌ است

سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در گفت‌وگو با فارس، پیرامون حادثه تروریستی که امروز در جریان رژه نیروهای مسلح در اهواز رخ داد، اظهار داشت: این حمله تروریستی حوالی ساعت ۹ صبح در پارکی واقع در پشت جایگاه رژه در بلوار قدس اهواز رخ داده و اعضای این تیم تروریستی وابسته به تکفیری‌ها، موساد و عربستان سعودی هستند.

شکارچی تعداد تروریست‌ها را ۴ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد ابتدا به مردمی که در مراسم رژه حضور داشتند تیراندازی کردند و علاوه بر شهید و مجروح کردن تعدادی از مردم تعدادی از تیرهایشان نیز به سمت نیروهای نظامی حاضر در رژه شلیک شده و تعدادی از آنها نیز شهید و مجروح شدند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اظهار داشت: البته تروریست‌ها می‌خواستند به سمت مسئولان حاضر در جایگاه نیز بروند که با شدت عمل نیروهای امنیتی ناکام ماندند.

وی ادامه داد: ۳ نفر از تروریست‌ها در این درگیری کشته شده و یک نفر دیگرشان نیز در اختیار نیروهای امنیتی بوده و دستگیر شده است.

۱۲:۳۰ - مجروح شدن بیش از ۶۰ نفر در حمله تروریستی در اهواز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مجروح شدن بیش از ۶۰ نفر در حمله تروریستی صبح امروز به رژه نیروهای مسلح در اهواز خبر داد.

دکتر ایرج نظری اظهار کرد: در حال حاضر همه بیمارستان‌های اهواز در آماده‌باش هستند و هیچ کمبودی در زمینه امدادرسانی به مصدومان حمله تروریستی اهواز نداریم.

وی افزود: تاکنون در این حادثه حدود ۱۰ نفر شهید و بیش از ۶۰ نفر مجروح شده‌اند.

یک خبرنگار شهید شد

معاون سیاسی استانداری خوزستان گفت: در این بین یک نفر هم خبرنگار بوده که شهید شده است. 

تصویری تاثیرگذار از حفاظت از یک کودک در حاشیه حمله تروریستی امروز در اهواز

تعداد شهدای حادثه تروریستی اهواز به ۲۴ نفر رسید

یک منبع آگاه به ایرنا گفت: تعداد شهدای حادثه تروریستی صبح روز شنبه در اهواز به ۲۴ نفر رسید و احتمال افزایش این تعداد نیز به دلیل وخامت حال مجروحان وجود دارد.

وی افزود: در میان شهدا تعدادی افراد غیر نظامی از جمله زن و کودک نیز وجود دارند که برای دیدن رژه نیروهای مسلح به محل آمده بودند.

شهادت یک خبرنگار در حمله تروریستی اهواز تکذیب شد

اسماعیل طرفی مدیرمسول پایگاه خبری عصر جنوب، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خبر شهادت خبرنگار این پایگاه خبری در حادثه تیراندازی امروز (31 شهریورماه) صحت  ندارد.

وی افزود: خوشبختانه خبرنگار این پایگاه خبری در سلامت است.

گفتنی است، پیش از این حسین‌زاده معاون سیاسی استاندار خوزستان گفته بود: یکی از کشته‌شدگان جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز، خبرنگار بوده است.

تصویری از شهداء و مجروحان حادثه تروریستی امروز در اهواز را می‌بینید.

تروریست‌ها سلاح‌های خود را کجا مخفی کرده بودند؟

سردار شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به حمله تروریستی امروز به رژه نیروهای مسلح در اهواز، گفت: حدود ساعت ۹ صبح امروز ۴ تروریست که سلاح‌های خود را از قبل در محل رژه مخفی کرده بودند، به سمت مردم شلیک کردند.

وی با بیان اینکه یکی از شهدا، کودک است، افزود: چون وضع برخی مجروحان خوب نیست، نمی‌توان آمار قطعی از تعداد شهدا داد اما تا این لحظه، آمار نهایی ۱۵ شهید است.

هر ۴ تروریست‌ حادثه تروریستی اهواز به هلاکت رسیدند

سردار شکارچی گفت: بلافاصله بعد از این عملیات تروریستی ، تروریست ها با عکس العمل سریع نیروهای مسلح مواجه شدند که ۳ نفر از آنها در دَم و در همان منطقه به درک واصل شدند و یک نفر نیز که به علت مجروحیت به بیمارستان منتقل شده بود در آنجا به درک واصل شد.

حمله تروریستی اهواز تاکنون ۲۹ شهید و ۵۷ زخمی برجا گذاشته است

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم و رییس فراکسیون دفاع و اقتدارملی مجلس در گفتگو با فارس، درباره حادثه تروریستی اهواز گفت: حمله تروریستی اهواز که کار مزدوران استکبار بود، هیچ دستاورد نظامی محسوب نمی شود زیرا در این حمله افراد بی گناه کشته شدند.

وی اضافه کرد: گروهک تروریستی الاحوازیه که در کنار صدام معدوم و بعثی‌ها می جنگید و در جنگ تحمیلی از حمایت‌های رژیم صدامی برخوردار بود امروز جان کودکان و مردم کشورمان را می‌گیرد.

ذالنوری با بیان اینکه نظام استکباری خصوصاً آمریکا و دست نشانده هایش در منطقه ازجمله عربستان سعودی از گروهک‌های تروریستی حمایت می‌کنند، اظهار داشت: نیروهای امنیتی ایران به زودی از عاملان حمله تروریستی اهواز انتقام خون پاک و بیگناه مردم را خواهند گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با اعلام اینکه حمله تروریستی اهواز 29 شهید و 57 زخمی برجای گذاشته، گفت: اکنون وضعیت امنیتی مطلوبی در اهواز برقرار است.

اسامی ۲۱ شهید حادثه اهواز اعلام شد

علی حسین حسین زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در استانداری خوزستان در خصوص آمار شهدا و مجروحان حادثه تروریستی صبح امروز اهواز عنوان کرد: متاسفانه تعداد شهدای حادثه تروریستی اهواز افزایش یافته است. بر اساس آخرین آمار، تعداد شهدا به ۲۵ نفر و مجروحان نیز به ۶۰ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هویت چهار شهید هنوز شناسایی نشده است، تصریح کرد: نبی دریس، هادی سامانیان، مسعود سهراب منش، خلیل هاشمی فر، امید نریموسایی، علی سلمان وند، یوسف پور جلو ، رضا شفیعی نژاد، احسان شفیعی نژاد، میلاد جهانگیری، سعید کریمی، امید فخری زنگنه، علی کمایی، علی لویمی، امیر حسینی اسد زاده، اقدامی کودک چهارساله، مهران زرافشان، حسین ولایتی فر، محمد افشنگی، سعید زارع و محمد عذاری شهدای این حادثه تروریستی هستند. 

تصویری از برخی شهدای حادثه امروز

آخرین وضعیت مجروحان حادثه تروریستی امروز اهواز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره آخرین آمار شهدا و مجروحین گفت: تعدادی از مجروحان مرخص شدند و آخرین آمار از شهدا ۲۵ شهید است.

 ایرج نظری در گفت و گو با تسنیم، درباره وضعیت مجروحان اظهار داشت: مجروحانی که صدمات سطحی و نیاز به بستری و درمان نداشتند ترخیص شدند.

وی افزود: مرخص شدگان جزء ۶۰ مجروح این حادثه بودند همچنین بدلیل تفاوت در زمان ترخیص و بیمارستان‌ها آمار دقیقی از آنان اطلاع داده نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: از ساعت ۲ امروز تقریباً تعداد شهدا و مجروحین حادثه معین شد.

وی تصریح کرد: این حادثه ۲۵ شهید و ۶۰ مجروح برجای گذاشت و آمار جدیدی درباره افزایش تعداد شهدا وجود ندارد.

شهدای حادثه تروریستی اهواز دوشنبه تشییع می‌شوند/ دوم مهر عزای عمومی اعلام شد

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: دوشنبه این‌هفته عزای عمومی است و شهدای حادثه تروریستی اهواز از حسینه ثارالله تا چهارراه سلمان فارسی این شهر تشییع می‌شود.

عبدالرضا فرجیان امشب در گفت‌وگو با فارس در اهواز، اظهار کرد: در شورای تامین مقرر شد فردا صبح به منظور نهایی کردن جزئیات کار شهدا ستاد برگزاری مراسم در فرمانداری اهواز تشکیل شود.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه این هفته هم زمان با خاکسپاری شهدای حادثه تروریستی اهواز عزای عمومی اعلام می‌شود، افزود: قرار بر این شد که تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز روز دوشنبه از محل حسینه ثارالله تا چهارراه سلمان فارسی انجام شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با بیان اینکه تعداد شهدا 25 نفر و مجروحان این حادثه بین 65 تا 70 نفر است، گفت: تنها اطلاعاتی که از افراد حادثه دیده داریم در حد نام و نام خانوادگی است.