دلیل اصلی گرفتار شدن به آلزایمر

گروه سلامت الف،   3970627049

نتایج بررسی های انجام شده نشان می‌دهد، شکر دلیل اصلی مبتلا شدن به آلزایمر می‌باشد.

دلیل اصلی گرفتار شدن به آلزایمر

یکی از بزرگترین دلایل مبتلا شدن به آلزایمر را ما به شما می‌گوییم.شکر یکی از اصلی ترین و مهم ترین عامل‌های ابتلا به آلزایمر می‎باشد. 

به گزارش الو دکتر به نقل از دیلی میل انگلیس، نتایج بررسی های انجام شده بر روی کسانی که در مصرف قند و شکر افراط می کنند نشان می دهد که خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در این افراد بیشتر از دیگران است.

محققان تاکید کردند که ارتباطی میان مصرف افراطی قند و شکر و بیماری آلزایمر و زوال عقل وجود دارد چرا که افزایش میزان شکر در خون تاثیرات زیان آوری بر قدرت درک مغز بر جای می گذارد.

از سوی دیگر، یکی از پزشکان حاضر در این تحقیق عنوان می کند که واضح است که مصرف افراطی شیرینی جات منجر به بیماری دیابت و چاقی می شود، به همین خاطر رابطه بالقوه بین قند و بیماری آلزایمر دلیل دیگری برای محدود کردن مصرف مقادیر زیادی از قند و شکر و به طور کل شیرینی جات است.

نتایج این تحقیق که بر روی عملکرد مغز ۳۰ نفر انجام شده است که برخی از آنها از بیماری آلزایمر رنج می بردند، نشان می دهد که ارتباطی میان میزان گلوکز و بیماری آلزایمر وجود دارد.

دانشمندان امیدوارند تا با استفاده از این تحقیقات و آزمایش انجام شده بتوانند راه درمان بیماری الزایمر را پیدا کند. با این حال نتایج این تحقیقات نیز نشان می دهند که مصرف شیرینی جات و شکر عامل مستقیم بیماری آلزایمر نیست.