اپل‌واچ جدید به تایید "سازمان غذا و دارو"ی آمریکا نرسید

گروه فناوری الف،   3970625008

چند روز پیش اپل در مراسم سالیانه خود از سری چهارم "اپل‌واچ" با ویژگی نظارت بر فعالیت قلب و تهیه‌ نوارقلب رونمایی کرد که اگرچه مجوز "سازمان غذا و دارو" آمریکا را دارد ولی تایید این سازمان را نگرفته است.

اپل‌واچ جدید به تایید "سازمان غذا و دارو"ی آمریکا نرسید

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، چند روز پیش در تاریخ ۱۲ سپتامبر، در رویداد سالیانه "اپل" محصولات جدید این شرکت معرفی شدند.

یکی از این محصولات سری ۴ "اپل‌واچ" بود که مجهز به سیستم "نوار قلب" است.

این در حالی است که این ساعت با وجود گرفتن مجوز از "سازمان غذا و دارو"(FDA) آمریکا، به تایید این سازمان نرسیده است. این به معنی است که این محصول ایمن است ولی به این معنی نیست که باعث بهبود نتایج سلامتی کاربر می‌شود. ضمن اینکه تایید محصول از سوی این سازمان سبب جلب اعتماد مشتریان خواهد بود.

"اپل‌واچ" جدید در مقایسه با نسل پیشین خود بهبود یافته است. در این ساعت جدید صفحه نمایشگر بزرگتر شده است، وزن محصول کاهش یافته و باریک‌تر شده است.

لازم به ذکر است، عمر باتری مانند گذشته ۱۸ ساعت است و بهبودی نیافته. همچنین، این ساعت ضدآب است.

فناوری سلامتی اپل مجوز "سازمان غذا و دارو" را  تنها برای استفاده در افراد بالای ۲۲ سال گرفته و بر این اساس، افراد کمتر از ۲۲ سال نباید "اپل‌واچ" را تهیه کنند.

بعلاوه از نظر سازمان غذا و دارو آمریکا، فناوری نوار قلب اپل برای استفاده بیماران مبتلا به "فیبریلاسیون دهلیزی" مناسب نیست. گروهی که بالاتری ریسک اختلالات ریتم قلبی را دارند و این قابلیت با هدف تشخیص آن ساخته شده است.

دکتر دیوید براون متخصص قلب از دانشگاه واشنگتن می‌گوید: مردم و طرافداران اپل از این فناوری جدید ذوق زده شده اند زیرا چیزی درباره علم نظارت بر بیماری‌ها نمی‌دانند.

"فیبریلاسیون دهلیزی" شایع‌ترین نوع آریتمی قلبی است و هنگامی رخ می‌دهدکه در دهلیزها موج الکتریکی جهت مشخصی نداشته باشد یعنی سلولهای عضلانی دهلیز به صورت نامنظم تحریک و درنتیجه منقبض می‌شوند. 

عموما این مشکل در سنین پیری اتفاق می‌افتد و با مروز زمان افزوده می‌شود.

"نوار قلب" یک ابزار تشخیصی مهم برای بیماری‌های قلبی و آریتمی است.

در دستگاه نوار قلبی که در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، فعالیت‌های الکتریکی قلب از طریق سنسورهای الکترودی صورت می‌گیرد که روی قفسه سینه بیمار قرار می‌گیرند.

این ساعت همچنین یک ابزار تشخیصی برای حملات قلبی است.

و اکنون سازمان غذا و دارو آمریکا مجوز این محصول را به عنوان یک دستگاه پوشیدنی برای افراد بالای 22 سال و فاقد اختلالات شایع ریتم قلبی صادر کرده است.