سخن امام صادق (ع) درباره ثواب گریه بر امام حسین (ع)

گروه فرهنگی الف،   3970624035 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر که را در نزد او از حسین علیه‏‌السلام یادی شود و از چشمان او به مقدار پر مگسی اشک بیرون آید، پاداش نیکی با خدا باشد و خدا برای او، به کمتر از بهشت راضی نباشد.

سخن امام صادق (ع) درباره ثواب گریه بر امام حسین (ع)

از ابوهارون مکفوف نقل است که؛ امام جعفر صادق علیه‏‌السلام به من گفت: برای من شعری درباره‏ حسین علیه‏‌السلام بخوان. من شعری برایش خواندم و او به من گفت: آن چنان که برای خود می‏‌خوانید برایم بخوان، منظورش، با رقت و سوز، بود.

و من چنین خواندم: گذرت که بر جسد حسین افتاد، به استخوان‏های پاکش بگو: (ای استخوان‏های پاک، همیشه از باران ابرهای متراکم و پربار، بهره‏‌ور سیراب باشی.)

ابوهارون گوید: امام صادق علیه‌‏السلام گریست و سپس گفت: بیشتر بخوان! قصیده دیگری برایش خواندم و او باز گریه کرد، و من از پشت پرده نیز صدای گریه شنیدم.

وقتی که آرام شدم، حضرت گفت: ای اباهارون هر کس در رثای حسین علیه‏‌السلام شعری بخواند، بگرید و ده کس را بگریاند، بهشت برای آنان حتمی گردد. و هر که در رثای حسین علیه‌‏السلام شعری بخواند، بگرید و پنج کس را بگریاند، باز بهشت برای آنان نوشته شود و هر کس در رثای حسین علیه‏‌السلام شعری بخواند، بگرید و یکی را بگریاند، باز هم بهشت بر آن دو ضرور گردد.

هر که در نزد او از حسین علیه‏‌السلام یادی شود و از چشمان او به مقدار پر مگسی اشک بیرون آید، پاداش نیکی با خدا باشد و خدا برای او، به کمتر از بهشت راضی نباشد. 

«ثواب الاعمال، صفحه ۱۷۸»