رئیس پلیس پایتخت: یکی از مشکلات مدیران ما این است که فکر می‌کنند که اگر پشت میز بنشینند و دستور دهند کارها حل می‌شود

گروه اجتماعی الف،   3970621129 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سردار رحیمی با تاکید بر اینکه با پشت میز نشستن و دستور دادن هیچ مشکلی حل و فصل نمی‌شود گفت: یکی از مشکلات مدیران کشور ما این است که فکر می‌کنند که اگر پشت میز بنشینند و دستور دهند کارها حل و فصل می‌شود که این درست نیست.

رئیس پلیس پایتخت: یکی از مشکلات مدیران ما این است که فکر می‌کنند که اگر پشت میز بنشینند و دستور دهند کارها حل می‌شود

به گزارش تسنیم، سردار حسین رحیمی در نشست تخصصی فرماندهان پلیس راهورتهران بزرگ و حوزه معاونت و معاونین حمل و نقل ترافیک مناطق 22 گانه تهران که صبح امروز با حضور محسن پورسیداقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مسئولان شهری مدیریت یکپارچه شهری است که این موضوع در شهر تهران نیز مورد توجه قرار دارد؛ یکی از مشکلات ما این است که جزیره‌ای عمل می‌کنیم و کمتر به این فکر هستیم که هر کدام ما در تهران امکاناتی را در حد خود داریم و زمانی می‌توانیم موفق عمل کنیم که از این امکانات در کنار همدیگر استفاده کنیم.

رحیمی افزود: هیچ رده‌ای در راهنمایی و رانندگی و قطعا در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیرامون دعواها و منم منم‌ها حرف نمی‌زند و ما بر اساس برنامه‌ یکپارچه، همدل و هماهنگ برای مردم تلاش می‌کنیم و در ایجاد انضباط شهری نیز باید از ظرفیت پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران استفاده کرد.

وی با بیان اینکه کماکان ترافیک در شهر تهران بدتر و بدتر می‌شود گفت: باور من این است مسئولانی که در شهر تهران زندگی می‌کنند وظایفی را مرتبط با شهر دارند و باید تردد در سطح شهر یکی از دغدغه‌هایشان باشد و این در حالیست که مردم ما از ترافیک تهران رنج می‌برند که البته ما برای قانع شدن آنها اعلام می‌کنیم که خودروها 4 تا 8 برابر در شهر تهران شده است که البته دروغ هم نگفته‌ایم و ما در شهر تهران 7 تا 8 میلیون خودرو و موتور داریم که تردد می‌کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با طرح این پرسش که چرا باید موضوع ترافیک و رفت‌ و آمد دغدغه مسئولان شهر باشد ادامه داد: چون این موضوع در ابعاد مختلف با زندگی مردم در تهران سروکار دارد و از مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و ترافیک آثاری را نیز بر رفاه مردم نشانه گرفته است.

رحیمی با بیان اینکه متاسفانه آلودگی هوا باعث تولد نوزادان مشکل‌دار و همچنین کودکان می‌شود گفت: تهران پیشانی نظام جمهوری اسلامی است و مرکزی است که تمام مقامات و کارگزاران در آن زندگی می‌کنند. ضمن اینکه در طی روز نیز بسیاری از مسئولان استانی برای حضور در جلسات در تهران حاضر می‌شوند و تهران هر چقدر بتواند درخصوص کاهش ترافیک گام‌هایی را بردارد این اتفاق می‌تواند الگویی برای سایر کلانشهرهای کشور باشد.

وی افزود: متاسفانه ما در تهران شاهد توقف نامنظم و پیچیده برخی از راکبان موتورسیکلت‌ها در مقابل برخی پاساژها هستیم که به عنوان مثال می‌توان به توقف موتورها در مقابل پاساژ علاءالدین اشاره کرد که اگر بخواهد یک خانمی از آنجا عبور کند با مشکلات عدیده‌ای روبروست.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: ما در تهران روزانه شاهد حضور افراد مختلف از سایر کشورها هستیم و آنها در رابطه با ترافیک تهران قضاوت و بر همین اساس تمام مسئولان تهران از استاندار به پایین باید ترافیک تهران یکی از دغدغه‌هایشان باشد و در این زمینه برنامه‌هایی برای رفع ترافیک تهران داشته باشند.

وی افزود: برای ساماندهی وضعیت ترافیک تهران پلیس راهور و شهرداری در حد خود و توانشان برنامه‌هایی را داشته و انجام داده‌اند که این برنامه‌ها در سطح کلان بین سردار مهماندار و محسن پورسیدآقایی در حال انجام است که یک برنامه نیز به صورت جزء در مناطق در حال انجام است.

وی افزود: درخواستی که بنده از معاونت‌های حمل و نقل مناطق دارم این است که روزانه حضور میدانی را در سطح مناطق خود داشته باشند و همکاری نزدیکی را با روسای پلیس راهور مناطق داشته باشند.

رحیمی با تاکید بر اینکه با پشت میز نشستن و دستور دادن هیچ مشکلی حل و فصل نمی‌شود گفت: یکی از مشکلات مدیران کشور ما این است که فکر می‌کنند که اگر پشت میز بنشینند و دستور دهند کارها حل و فصل می‌شود که این درست نیست.

وی خطاب به روسای پلیس راهور در مناطق تهران بیان کرد: محل میز شما باید وسط چهارراه‌های تهران باشد و این موضوع باید مورد توجه شما قرار بگیرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین از معاونت‌های حمل و نقل مناطق شهرداری تهران و روسای پلیس راهور در مناطق خواست تا در طی روز حضور موثری در سطح شهر در خصوص سروسامان دادن پایانه‌ها داشته باشند و شرایط لازم را برای تردد مسافران و همچنین کاهش ترافیک شهر پیش‌بینی کنند.

وی افزود: در بحث خط‌کشی معابر نیز از معاونت حمل و نقل و ترافیک مناطق درخواست کرده‌ایم که به این موضوع توجه بیشتری را داشته باشند تا پلیس نیز بتواند به وظایف خود درخصوص کاهش بار ترافیکی در سطح مناطق عمل کند.

سردار رحیمی موضوع آموزش و فرهنگسازی در بحث کاهش ترافیک را از مسائل مهم دانست و گفت: بیش از 70 درصد از کشته‌ها عابران هستند که این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اتفاقی که صبح امروز و در مسیر حضورش در این نشست افتاد اشاره کرد و گفت: صبح امروز زمانی که خواستم در این نشست حاضر شوم مشاهده کردم که یکی از همکاران خودمان با موتور و در خط ویژه و بدون پلاک تردد می‌کند که سریعا دستور توقف موتور وی داده شد و این در حالی بود که بنده گفتم که به وی دستبند زده و موتور وی به مدت 2 ماه متوقف شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی پلیس راهور و معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درخصوص برنامه‌های سال تحصیلی جدید بیان کرد: در دو هفته ابتدایی مهر ماه برنامه عملیات سنگینی توسط حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پیش‌بینی شده است و عملا 15 روز از مهرماه، همکاران ما آماده‌باش هستند و معاونت‌های ترافیک در کنار ما خواهند بود.

رحیمی با اشاره به فعالیت سرویس‌های مدارس بیان کرد: رانندگان این سرویس‌ها باید در چارچوب قوانین و مقررات عمل کنند و خودروهای آنها دارای معاینه فنی باشد و این در حالیست که این افراد باید آموزش لازم را نیز در برخورد با دانش‌آموزان داشته باشند و در واقع این افراد مقررات راهنمایی و رانندگی را ویژه‌تر از سایر افراد دیگر رعایت کنند.