اخذ مالیات از خریداران ۲۵ سکه به بالا /کاهش مالیات تولید در دستورکار قرار گرفت

گروه اقتصادی الف،   3970620117 ۹۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس سازمان مالیاتی گفت: در سال جاری به دنبال کاهش مالیات عملکرد تولید از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد هستیم که مجلس و نهاد ریاست جمهوری نیز موافقت کلی خود را با این موضوع اعلام کرده اند.

اخذ مالیات از خریداران ۲۵ سکه به بالا /کاهش مالیات تولید در دستورکار قرار گرفت

به گزارش تسنیم، سید کامل تقوی نژاد در نشست خبری که صبح امروز در سازمان مالیاتی برگزار شد با بیان اینکه، در سال 97 به دنبال اعتماد آفرینی هستیم که این امر منجر به حفظ حقوق مودیان خواهد شد.

وی گفت: در این بین مبارزه با فرار مالیاتی در کنار حمایت از تولید و اشتغال در دستور کار سازمان قرار دارد. رییس سازمان مالیاتی تاکید کرد، در سال جاری به دنبال کاهش مالیات عملکرد تولید از 25 درصد به 20 درصد هستیم.

به گفته تقوی نژاد، مجلس و نهاد ریاست جمهوری نیز موافقت کلی خود را با این موضوع اعلام کرده اند.

*اخذ مالیات از خریداران 25 سکه به بالا

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه اطلاعات مربوط به 50 خریدار اول سکه از بانک مرکزی دریافت شد،گفت: بر اساس پیشنهاد ما به شورای هماهنگی اقتصاد خریداران تا 25 سکه معاف از مالیات و خریداران بیش از 1000 سکه باید تا 35 درصد مالیات بپردازند.

وی افزود، در خصوص واردکنندگان خودرو عملیات ماده 181 قانون مالیاتهای مستقیم اجرا میشود. براین اساس تنها برای یک واردکننده 830 میلیارد برگ تشخیص مالیات صادر شده است.

تقوی نژاد ادامه داد، واردکنندگان خودرو اجازه دارند اظهارنامه خود را در تیر 98 ارایه کنند و وصول مالیات انها به سال 99 موکول میشد اما تصمیم گرفتیم از ظرفیت ماده 163 قانون مالیاتهای مستقیم استفاده کنیم. به این ترتیب با مکاتبه انجام شده به دنبال اخذ مالیات علی الحساب هستیم.