مستندات تخلفات تحصیلی "حسین فریدون" اعلام شد + جزئیات

گروه سیاسی الف،   3970618139 ۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که پرونده تحصیلی برادر رئیس‌جمهور پیش از این برای جمع‌بندی در اختیار او قرار گرفته بود، جزئیات جدیدی از تخلفات تحصیلی او را اعلام کرد.

مستندات تخلفات تحصیلی "حسین فریدون" اعلام شد + جزئیات

به گزارش تسنیم، اواسط سال 93  با رسانه‌ای شدن ماجرای تخلف تحصیلی "حسین فریدون" برادر رئیس‌جمهور برای پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه پردیس شهید بهشتی تهران کمیته‌‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در همین زمینه تشکیل و 3 عضو این کمیسیون مسئول پیگیری این موضوع شدند.

پس از تدوین گزارش، محمد جواد ابطحی یکی از اعضای این کمیته 3 نفره اعلام کرد که تخلف در این پرونده محرز شده، اما به دلیل اختلافاتی که میان تیم 3 نفره وجود دارد، مستندات در اختیار محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون قرار گرفته تا جمع‌بندی نهایی را ارائه کند.

در 29 خرداد سال جاری با برگزاری انتخابات اعضای هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات محمدرضا عارف رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس جایگزین زاهدی به عنوان رئیس شد و با این تغییر و تحولات پرونده تحصیلی برادر رئیس‌جمهور در اختیار عارف قرار گرفت تا وی جمع‌بندی نهایی را انجام دهد و نتیجه را برای  تعیین تکلیف ارائه کند که تاکنون از اعلام نظر درباره این پرونده خودداری کرده است.

در همین حال محمد مهدی زاهدی رئیس سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگویی برای اولین‌بار جزئیاتی جدیدی از تخلفات صورت گرفته در پرونده تحصیلی برادر رئیس‌جمهور را اعلام کرده است.

**ورود فریدون با رانت و فشار سیاسی

وی در همین زمینه اظهار داشت: یقیناً براساس  محتوای گزارشات رسیده به کمیسیون و همچنین برخی مستنداتی که آقای ابطحی عضو کمیته 3 نفره بررسی پرونده تحصیلی برادر رئیس‌جمهور ارائه کرده ، ورود آقای حسین فریدون به دوره دکتری آن هم به یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور، بر اساس فشار‌های سیاسی و به عبارتی رانت سیاسی و اعمال قدرت بوده است.

وی با بیان اینکه نحوه ورود برادر رئیس‌جمهور به دانشگاه پردیس شهید بهشتی نکته اختلافی در گزارش کمیته 3 نفره این کمیسیون بود، افزود: بنده به عنوان رئیس سابق کمیسیون این دو گزارش را مطالعه کرده و به این نتیجه رسیدم که لازم است این دو گزارش تجمیع شود. این تجمیع در حال آماده شدن بود که ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تغییر کرد و دکتر عارف  در این سمت جایگزین بنده شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اعلام اینکه در حال حاضر این گزارش‌ها در کمیسیون موجود است و آقای عارف می‌تواند آنها را در کمیسیون مطرح کند، یادآور شد: رئیس فعلی کمیسیون مسئول جمع‌بندی نهایی و ارائه گزارش‌ها برای رای‌گیری در صحن کمیسیون است.

زاهدی با بیان اینکه محمد جواد ابطحی و آقای قمی به عنوان رئیس کمیته 3 نفره هر کدام گزارشات جداگانه‌ای را به کمیسیون ارائه کرده‌اند که در گزارش آقای قمی برخی از مستندات نادیده گرفته شده است،گفت: برای مثال بر اساس مستندات و گزارشاتی که وجود داشت گروه علمی که آقای فریدون قرار بود در آنجا ادامه تحصیل دهد رسما با این موضوع مخالفت کرده و امضاء اعضای گروه موجود است اما هیچ مستندی دال بر اینکه گروه با تحصیل وی موافقت کرده، وجود ندارد.

**برادر رئیس‌جمهور با فشار به مدیر گروه دانشگاه شهید بهشتی در مقطع دکتری تحصیل کرد

وی ادامه داد: مستندات دستی مبنی بر فشار برای ورود حسین فریدون به دانشگاه وجود دارد که در آن به صراحت به این موضوع  اشاره نشده، اما مضمون آن این است که آقای فریدون در دانشگاه پذیرفته شود. این در حالی است که گروه دانشگاه پذیرنده با این موضوع مخالفت کرده است و با این تصمیم دیگر کار تمام بوده و حق نداشتند مجدداً با اعمال فشار از بالا و از درون وزارتخانه، به هیئت رئیسه دانشگاه و از آنجا به گروه باعث شوند در نهایت تحت این فشار‌ها رئیس گروه اعلام کند، مانعی برای این موضوع ندارد.این در حالی است که هیچ‌گاه در عرف دانشگاه چنین چیزی وجود ندارد بلکه گروه است که تصمیم‌گیری می‌کند.

**وزارت علوم برای ورود فریدون به دانشگاه شهید بهشتی فشار وارد کرده است

نماینده کرمان در مجلس تصریح کرد: یک سری از مستندات در گزارش آقای ابطحی وجود دارد که آن مدارک در اختیار آقای قمی نبود و همین مستندات نشان می‌دهد، فشار از بیرون یعنی از سوی وزارتخانه به دانشگاه بوده است.

گفتنی است، هفته گذشته قرار بود حسین فریدون از رساله دکتری خود خود با عنوان "گفتمان عدالت در سیاست‌ خارجی جمهوری اسلامی ایران؛ چالش‌ها و دستاوردها" دفاع کند، اما به‌دلیل عدم حضور یکی از اساتید داور پایان‌نامه جلسه به روز دیگری موکول شد. به گفته برخی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی علت لغو جلسه دفاع پایان نامه وی، امتناع یکی از اساتید این رساله به دلیل ضعف علمی آن بوده؛ با این حال قرار است برادر رئیس‌جمهور طی روزهای آینده از رساله جنجال‌برانگیز دکتری خود دفاع کند.