خانم سلحشوری همیشه بهترین دفاع حمله نیست؛ اکنون زمان پاسخگویی است

احمد شیرانی تک آبی، گروه تعاملی الف،   3970618096 ۶۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
خانم سلحشوری همیشه بهترین دفاع حمله نیست؛ اکنون زمان پاسخگویی است

در بحبوحه مشکلات اقتصادی که تاب و توان را از مردم گرفته است. خانم پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در نطقی که یادآور مواضع اصلاح طلبان مجلس ششم است ضمن حمله به نهادهای حاکمیتی،شورای نگهبان،سپاه پاسداران و .. از مقام معظم رهبری درخواست نمود ضمن ورود به موضوعات ، اصلاح قانون اساسی و رفراندوم زمینه حل مشکلات کشور را فراهم کنند.

قبل از نقد این مواضع لازم است تاکید کنم شخصا به عنوان یک فعال رسانه ای جریان انقلاب معتقدم که تمام ارکان نظام و دستگاههای حاکمیتی باید پاسخگو بوده، نهادهای نظامی نباید فعالیت اقتصادی داشته باشند،ساختار و عملکرد شورای نگهبان دارای نقایصی است و قطعا اشتباهاتی داشته و دارند، مخالف لغو کنسرت ها و ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاهها هستم. این چند نکته را بیان کردم تا راحت تر و بدون پیش داوری مخاطب نطق نماینده تهران را نقد کنم، اما در خصوص سخنان خانم سلحشوری:

- خانم سلحشوری نظارت استصوابی شورای نگهبان را موجب حذف نیروهای توانمند و به تبع آن تشکیل مجلسی ضعیف و استقرار رئیس جمهوری با حداقل ویژگی های لازم میدانند. این درحالیست که در چهار دهه گذشته افراطی ترین چهره های اصلاح طلب هم سابقه عبور از این فیلتر و کسب مسئولیت را داشته اند از سویی جریان اصلاحات معتقدند که زنگنه و آخوندی وزرای نفت و راه و شهرسازی سیاسی ترین و کارآمدترین وزرای کابینه هستند چنانکه آنان را در حوزه کاری خود برند جهانی معرفی می کنند.

- حال سوال آن است که اگر شما بدون نظارت استصوابی قصد داشتید که لیست انتخاباتی معرفی کنید آیا غیر از آن بود که در تهران افرادی همچون زنگنه و آخوندی و در استانها شخصیتهایی که اکنون مهم ترین سمتهای اجرایی را عهده دار هستند معرفی می کردید؟ عملکرد این مجموعه مدیریتی را چگونه ارزیابی میکنید؟ چون ظاهرا به رای مردم خیلی اعتقاد دارید در این زمینه هم بهتر است از مردم سوال کنید.

- انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بدون نظارت شورای نگهبان برگزار می گردد. در شورای اول تهران سیاسی کاری اعضای اصلاح طلب به حدی بود که در زمان حاکمیت دولت اصلاحات مجبور به انحلال شورا شدند. و اکنون در شورای شهر پنجم تهران از تند ترین چهره های سیاسی اعتماد ملی و اتحاد ملت تا خانمی که علی رغم فرهنگ عمومی ابایی ندارد که از نگهداری گربه در خانه سخن بگوید تا منتخب دیگری که با افتخار خبر از حضور فرزند خردسالش در کانادا میدهد، حضور دارند. خانم سلحشوری در این مدت شورای شهر و شهرداری مطبوع شما در تهران بدور از سایه نظارت استصوابی برای شهر چه کرده اند؟ چند پروژه حتی نیمه تمام را به اتمام رسانده اند؟ انصفا این سبک از مدیریت فرتوت خسته را با عملکرد عمرانی محمد باقر قالیباف مقایسه کنید. در این خصوص هم شما را به نظرسنجی های صورت گرفته از مردم پایتخت ارجاع میدهم.

- اگر ریاست جمهوری از اختیارات قانونی لازم برای حل مشکلات برخوردار نیست یا آنگونه که شما ادعا میکنید دستهای پشت پرده و دولت پنهان عرصه را بر دولت روحانی تنگ کرده است بفرمایید چرا در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد مکررا سوء مدیریت دولت را عامل مشکلات کشور معرفی می کردید؟ آقای روحانی چهاردهه در حساس ترین سمتها از جمله دبیری شورای عالی امنیت ملی حضور داشته اند مگر میشود فردی تا این حد به ساختار قدرت جمهوری اسلامی آشنا باشد و بدون اطلاع از آنچه شما ادعا میکنید در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند؟ اگر انتظارات از رئیس جمهور بیش از اختیارات اوست بهتر است شما به عنوان نماینده مردم و البته حامی دولت تدبیر و امید از آقای روحانی سوال کنید مبنای سراب وعده های انتخاباتی ایشان چه بوده است؟

- مدل جدید قراردادهای نفتی IPC توسط وزرات نفت تدوین و تصویب شد. در آن روز امثال شما منتقدین IPC را به مخالفت با سرمایه گذاری خارجی و ... متهم کردید و امروز پس از خروج امریکا از برجام طبق مفاد همان قرارداد شرکت توتال بدون پرداخت حتی یک دلار غرامت ایران را ترک کرد. به همین راحتی.

- طبق تبصره 7 ماده 169 قانون مالیات های مستقیم مصوب سال 1394 مجلس شورای اسلامی، وزارت راه و شهرسازی مکلف به ایجاد سامانه ملی املاک و اسکان کشور به منظور اخذ مالیات بر خانه های خالی بود. اما وزیر مورد علاقه جریان سیاسی شما در دولت با عدم اجرای قانون مذکور از سال 94 موجب زیان سالانه حداقل 320 میلیارد تومانی به بیت المال شده است.

- خانم سلحشوری براستی شما و دوستانتان در مجلس چه موضعی در قبال حداقل مصادیق مذکور داشته اید؟ اعمال شان نظارتی تان در مجلس چه ارتباطی با نظارت استصوابی و ... دارد؟ کار کردن و انجام وظیفه نیاز به هیاهو ندارد شما را توصیه میکنم به حمایت تمام قد از طرح اعاده اموال نامشروع مسئولین و شفافیت آرای نمایندگان. گویا درک شما از قدرت یک نماینده محدود به نطق های جنجالی جهت دیده شدن بیشتر است.

- شما و همکارانتان در لیست امید میتوانستید با مشورت همان شایستگانی که به قول شما به علت نظارت استصوابی حذف شده اند طرحی برای حل مشکلات ارزی به مجلس ارائه دهید. اما چنین نکرده اید و نخواهید کرد چون در ادعای خود صادق نیستید.

- خانم سلحشوری کاش حداقل به اندازه برخی از اقتصاددان های استخوان خورد کرده اصلاح طلب ( دکتر راغفر، فرشاد مومنی و سعید لیلاز) انصاف و البته اطلاعات می داشتید. شما را به مطالعه مواضع اخیر ایشان توصیه میکنم.

- خانم پروانه سلحشوری، اگر پس از پیگیری و ارائه راهکارهای تخصصی در حل مشکلات باشگاه مورد علاقه تان (استقلال) وقت کردید، از همسر محترمتان آقای دکتر قبادیان معاون آموزش،پژوهش و فناوری وزارت صنعت،معدن و تجارت در خصوص عدم نظارت وزارت صمت بر بازار بالاخص خودرو سوال کنید.

- اگر آنجا هم تحت قدرت و نفوذ دولت پنهان و نهادهای نظامی است جسارتا حضور همسر شما و سایر معاونین و اخذ حقوق از وزارت صمت بی معنی است. خانم سلحشوری همیشه بهترین دفاع حمله نیست؛ اکنون زمان پاسخگویی است.

- نهادهای حاکمیتی حتما باید پاسخگو باشند اما توصیه میکنم پاسخگویی و مسئولیت پذیری را از جریان اطلاح طلب،مجلس و دولت تدبیر و امید شروع کنید. فرار به جلو در شرایط دلار 15 هزار تومانی نزد مردم خریداری ندارد.