کشف زمین‌خواری میلیاردی در میامی/ دستگیری ۲ مجرم اقتصادی

گروه اجتماعی الف،   3970618083

فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف زمین‌خواری میلیاردی در میامی با تلاش و هوشیاری ماموران نیروی انتظامی خبر داد.

کشف زمین‌خواری میلیاردی در میامی/ دستگیری ۲ مجرم اقتصادی

سردار روح‌الامین قاسمی امروز در گفت‌وگو با فارس در سمنان اظهار کرد: پیگیری موارد مرتبط با زمین‌خواری و رفع تصرف غیرقانونی اراضی ملی همواره در دستور کار مسوولان استان سمنان بوده و فرمانده نیروی انتظامی و مدیران عالی‌رتبه کشور نیز به این امر تاکید فراوان داشته‌اند.

وی تصریح کرد: اخیراً گزارش شد که افراد سودجو و فرصت‌طلب در یکی از روستاهای اطراف میامی به تصرف اراضی ملی که به نام دولت است، اقدام کرده‌اند و از این‌رو، پیگیری پرونده در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه تصرف اراضی دولتی جرم است و به‌طور مشخص از سوی برخی افراد برای رسیدن به پول انجام می‌شود، گفت: در پی دریافت این گزارش، ماموران پلیس آگاهی استان سمنان وارد عمل شدند و تحقیقات خود را آغاز کردند.

قاسمی بیان داشت: دو متهم 48 و 50 ساله در این پرونده از سوی ماموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند و هم‌اکنون در مرحله تکمیلی تحقیقات هستند.

وی از کشف 86 هزار و 29 مترمربع اراضی دولتی تصرف‌شده با حصارکشی دو مجرم اقتصادی خبر داد و گفت: ارزش ریالی این زمین‌های کشف‌شده برابر نظر کارشناسان امر، دو میلیارد تومان برآورد شده است.

کشف 3 انبار احتکار کالا در سمنان و شاهرود

فرمانده انتظامی استان سمنان همچنین با اشاره به برخورد ناجا با پدیده نامیمون احتکار در روزهای اخیر گفت: ماموران انتظامی استان سمنان موفق شدند در سه عملیات جداگانه‌ای که در این استان و در شهرستان‌های سمنان و شاهرود انجام دادند، سه انبار نگهداری کالا با 11 میلیارد و 390 میلیون ریال انواع کالاهای احتکار شده را کشف کنند.

قاسمی افزود: در انبارهای مکشوفه، تعداد زیادی کالا از قبیل یخچال، کولر آبی، تلویزیون، لباسشویی، بخاری، اجاق گاز، شومینه و مقادیر قابل‌توجهی مواد غذایی و شوینده به‌صورت غیرقانونی نگهداری می‌شد، به دست آمد.

وی تصریح کرد: در این عملیات، علاوه بر ماموران پلیس آگاهی، بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی سمنان و شاهرود نیز حضور داشتند.