کواکبیان: اقدام روز گذشته مجلس خوب نبود

گروه سیاسی الف،   3970615138 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه بشر با امید زنده است و ما هم ناامید نیستیم، تصریح کرد: جامعه ما آنقدر سرزنده است که می‌تواند همه سختی‌ها را پشت سر بگذارد.

به گزارش فارس، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری، صبح امروز(پنجشنبه ۱۵ شهریور) در هفدهمین کنگره حزب مبتوع خود با بیان اینکه بشر با امید زنده است و ما هم ناامید نیستیم، تصریح کرد: جامعه ما آنقدر سرزنده است که می‌تواند همه سختی‌ها را پشت سر بگذارد.

وی با بیان اینکه باید در سیستم نظام، تغییرات جدّی صورت بگیرد، افزود: در زمان حیات حضرت امام، جمهوریت اول را تجربه کردیم. خود حضرت امام برای بعد از خود، برنامه ریزی کردند که جمهوریت دوم شکل بگیرد؛ لذا قانون اساسی تغییر کرد.

کواکبیان ادامه داد: از رهبری می‌خواهم که خود ایشان برای بازنگری قانون اساسی برای جمهوری سوم تدارک ببینند. نهادهای انتخاباتی در نظام باید برجستگی داشته باشند؛ نهادهای انتصابی هم حتماً باید پاسخگویی داشته باشند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری خواستار از بین رفتن دخالت مسئولان نظامی در سیاست شد و افزود: نه تنها افرادی که در قانون منع به کارگیری بازنشستگان آمده اند بلکه بسیاری از عزیزان دیگر سالخورده شده اند و باید به اتاق فکر بروند و استراحت کنند. رهبری اگر فرمان تحول اساسی را صادر بفرمایند، بسیاری از این اتفاق ها رخ خواهد داد.

کواکبیان لزوم برگزاری انتخابات حزبی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: متاسفانه ما هنوز انتخابات حزبی را تجربه نکرده ایم. دولت ها هیچ وقت نمی‌خواهند به طور جدی، لایحه جامع انتخاباتی را ارائه دهند. قانون انتخابات، قانون احزاب و قانون امنیت اجتماعات ما باید تغییر کند.

وی با اشاره به لزوم مبارزه عملی با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: اگر با فساد مبارزه عملی نشود، شعار مردم را اقناع نمی‌کند. مبارزه با فساد این نیست که آقای میرعلی موسسه ثامن الائمه، با این فساد اقتصادی و رانت خواری، فقط به 15 سال زندان محکوم شود.

کواکبیان افزود: قوه قضاییه نشان داده که حال مبارزه با فساد را ندارد.

وی، رای منفی مجلس به شفافیت آرای نمایندگان را مورد اشاره قرار داد و گفت: مجلس ما دیروز اقدام خوبی نکرد. 180 نفر از نمایندگان مجلس امضاء کردند که آراء در مجلس شفاف باشد اما فقط 59 نفر رای دادند؛ مردم چه قضاوتی درباره ما دارند؟

دبیرکل حزب مردم سالاری ادامه داد: نماینده مجلس باید با شهامت آرای خود را به طور شفاف بگوید. نماینده مجلس نباید از نهادهای قدرت و افکار پوپولیستی ملت بترسد.

کواکبیان با بیان اینکه اصلاح طلبان باید اتحاد و انسجام لازم را داشته باشند، تصریح کرد: ما باید جلوی هر اقدامی که مردم را از صحنه خارج می‌کند، بگیریم؛ باید کاری کنیم که مردم سال آینده پای صندوق‌های رای بیایند. مردم اگر نیایند، اصولگرایان می‌آیند و با حداقل آرا، رای می آورند.

وی درباره طرح پارلمان اصلاحات گفت: تصمیم بر این است که در پارلمان اصلاحات، از 30 حزب اصلاح طلب، از هر کدام 15 نفر حضور داشته باشد. همچنین قرار است از بین فعالان سیاسی، از نمایندگان ادوار، از وزرا و استانداران اصلاح‌طلب، در این پارلمان حضور داشته باشند.