صعود ایران در رده‌بندی جهانی سرعت دانلود اینترنت ثابت

گروه فناوری الف،   3970612132 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

آمار یک وب سایت رده بندی جهانی سرعت اینترنت همراه و ثابت نشان می دهد سرعت دانلود اینترنت ثابت ایران ۱۲.۱۴مگابیت برثانیه است. ایران در این رده بندی ۲ پله صعود داشته است.

به گزارش مهر، آخرین آمار وب سایت Speedtest.net نشان می دهد در رده بندی جهانی سرعت اینترنت ثابت ایران در رده صدو هفتم و در رده بندی اینترنت همراه در رده ۵۸ قرار دارد.

طبق این آمار ایران در رتبه بندی اینترنت همراه، یک پله سقوط کرده است. سرعت دانلود این نوع اینترنت در ایران ۲۳.۷۹ مگابیت برثانیه(Mbps) و سرعت آپلود اطلاعات ۹.۳۴ مگابیت برثانیه است. این درحالی است که متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت همراه ۲۲.۸۱ و سرعت آپلود آن ۹.۱۳ مگابیت برثانیه است.

از سوی دیگر در بخش اینترنت ثابت ایران با دو پله صعود در رتبه ۱۰۷ جهانی قرار دارد. سرعت دانلود در اینترنت ثابت کشور ۱۲.۱۴ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود اطلاعات ۵.۲۷ مگابیت برثانیه اعلام شده است.

این درحالی است که متوسط جهانی سرعت دانلود با اینترنت ثابت ۴۶.۴۱مگابیت برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵.۲۷ مگابیت برثانیه است.

همچنین در این رده بندی بهترین اینترنت همراه جهان با سرعت دانلود ۶۲.۶۳ مگابیت برثانیه به قطر و بهترین اینترنت ثابت جهان با سرعت دانلود ۱۸۱.۴۷ مگابیت برثانیه به سنگاپور تعلق دارد.

 رتبه بندی مذکور براساس تست های متعددی است که ماهانه برای تعیین متوسط سرعت دانلود و آپلود در کشورهای سراسر جهان انجام می شود.