سخنی در مورد فرزندان مسئولان کجا هستند؟

نقی عبدالجوادی دستجردی، گروه تعاملی الف،   3970609029 ۴۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
سخنی در مورد فرزندان مسئولان کجا هستند؟

اخیرا چالشی به نام فرزندم کجاست میان مسئولان به راه افتاده است. تا کنون تعدادی از مسئولان به این چالش پیوسته اند. شماری هم در صف انتظار پیوستن هستند. تعدادی هم احتمالا هیچ گاه به این چالش نخواهند پیوست. این نپیوستن می تواند چند حالت دارد:
- برخی از مسئولان اصلا فرزندی ندارند. بنابراین لزومی ندارد به این چالش بپیوندند.
- فرزندان برخی از مسئولان هنوز وارد بازار کار نشده اند. این عزیزان هم فعلا منتظرند تا فرزندانشان به سن کار برسند و کاری پیدا کنند تا آن ها هم وارد این چالش بشوند.
- فرزندان برخی مسئولان واقعا با پارتی استخدام شده اند. ولی چون این مسئولان آدم های راستگویی هستند و نمی توانند دروغ بگویند سکوت پیشه کرده اند و وارد چالش اخیر نشده اند.
- برخی مسئولان هم لزومی به پاسخگویی نمی بینند. آن ها پیش خود می اندیشند اصلا چه لزومی دارد وارد این چالش بشوند. زندگی خصوصی ما ربطی به کسی ندارد.

اما مسئولانی که وارد این چالش شده اند هم چند دسته اند:
- برخی از مسئولان، هم راستگو هستند و هم اهل پارتی بازی و این جور کارها نیستند. این عزیزان واقعا تمام واقعیت ها را در مورد فرزندانشان گفته اند که در همین مقال از همه آن ها تشکر می کنیم. زیرا نه اهل دروغ هستند و نه اهل پارتی بازی. این ها معتقدند اگر فرزندانشان لیاقت داشته باشند خودشان راه خودشان را پیدا می کنند. اگر هم لیاقت نداشته باشند بهتر است وارد کاری نشوند که نمی تواند انجام بدهند.
- برخی مسئولان راست گفته اند ولی نگفته اند که فرزندشان چگونه به شغل دولتی و یا خصوصی دست یافته است. باز هم دست این مسئولان درد نکند که شغل واقعی فرزندشان را گفته اند.
- برخی مسئولان هم خدایی ناکرده در خصوص شغل فرزندانشان دروغ یا دروغ های شاخدار گفته اند. با خواندن اظهارات این مسئولان دروغ یا دروغ هایشان به راحتی معلوم می شود. با این مسئولان کاری ندارم و همه آن‌ها را به خدا می‌سپارم تا در پیشگاه عدل الهی پاسخگوی دورغ‌هایشان باشند.

این را هم بگویم که اصلا اشکالی ندارد که برخی فرزندان مسئولان که هم علم دارند و هم تخصص و هم لیاقت در هر شغلی که خودشان دوست دارند البته از طرق قانونی مشغول به کار شوند.
اشکالی ندارد که فرزند مسئولی در آزمون استخدامی اداره ای که همان مسئول رییس آن اداره هست شرکت کند، پذیرفته شود و مشغول کار گردد.
اشکالی ندارد فرزندان مسئولان در آزمون های سراسری شرکت کنند، در بهترین دانشگاه های داخلی پذیرفته شوند و مدارج عالیه عملی را کسب نمایند. بعد هم برای دوره های تکمیلی آن هم به صورت قانونی به خارج اعزام شوند.
اشکال زمانی وجود خواهد داشت که مسئولی از قدرت و مقام خود استفاده کند و فرزند خود را با پارتی راهی فلان پادگان کند تا خدمتش را بگذراند. اشکال زمانی وجود خواهد داشت که مسئولی برای خدمت فرزندش در فلان اداره امریه بگیرد. اشکال موقعی است که مسئولی با استفاده از پارتی و یا مدارک و مستندات جعلی معافیت فرزندش را بگیرد.
اشکالی موقعی است که مسئولی با پارتی بازی، فرزندش را برای علم آموزی راهی فلان دانشگاه معروف داخلی نماید. اشکال موقعی است که فلان مسئول فرزندش را با پارتی و کسب بورسیه راهی فلان دانشگاه انگلیس و آمریکا و ... کند.
اشکال زمانی است که مسئولی در فلان اداره برای فرزندش حکم استخدام بزند و یکی از لایه های بالای مدیریتی فلان اداره را به او بدهد. اشکال هنگامی است که مسئولی فرزندش را به فلان مسئول دیگر برای استخدام معرفی کند.
اشکال در کاری است که عدم خشنودی خدا را باعث شود. اشکال در جایی است که مسئولی فرزندش را به کاری بگمارد در حالی که هزاران جوان لایق جویای کار بهتر و لایق تر از فرزند او باشند.

مسئولان عزیز تا موقعی که رضا و خشنودی خدا و خلق را بر خشنودی خود و اهل و عیالتان ترجیح می دهید دوست تان داریم. این دو روزه دنیا در طرفه العینی خواهد گذشت. پس لطفا دنبال خشنودی خدا و خلق او باشید.