واکنش فراکسیون امید به استعفای الیاس حضرتی

گروه سیاسی الف،   3970608063

در روز جلسه استیضاح وزیر اقتصاد و امور دارایی هر سه فراکسیون مجلس از جمله فراکسیون امید تصمیم گرفتند که به استیضاح رای منفی بدهند.

اعتماد آنلاین: در روز جلسه استیضاح وزیر اقتصاد و امور دارایی هر سه فراکسیون مجلس از جمله فراکسیون امید تصمیم گرفتند که به استیضاح رای منفی بدهند.
 
اما استیضاح وزیر اقتصاد رای آورد و این نشان از این بود که اعضای فراکسیون‌های سه‌گانه خلاف تصمیم‌ فراکسیون‌های متبوع خود عمل کردند. در این میان تنها الیاس حضرتی بود که به دلیل مخالفت با تصمیم فراکسیون امید از آن استعفا داد و سپس در مخالفت با وزیر اقتصاد سخنرانی هم کرد.

محمدعلی وکیلی، عضو هیات رئیسه فراکسیون امید خبر داد که درباره استعفای الیاس حضرتی و مسائل پیش‌آمده در جلسه استیضاح وزیر اقتصاد در جلسه امروز هیات رئیسه‌ فراکسیون امید بحث و بررسی صورت گرفته است.

او درباره بررسی وضعیت استعفای الیاس حضرتی گفت: «امروز در جلسه هیات رئیسه فراکسیون امید این موضوع بررسی شد. با توجه به کار اخلاقی که آقای حضرتی کرده بود و برای اینکه تمرد به حساب نیاید و حرمت فراکسیون حفظ شود اول استعفا دادند و بعد به عنوان مخالف وزیر اقتصاد صحبت کردند، و همچنین با توجه به نقش کلیدی که آقای حضرتی در فراکسیون امید دارند، جمع‌بندی هیات رئیسه این شد که با این استفعا مخالفت شود.»

او افزود: «بنا شد این موضوع را من به اطلاع ایشان برسانم.»

وکیلی درباره تمرد سایر اعضای فراکسیون امید از تصمیم این فراکسیون در استیضاح وزیر اقتصاد عنوان کرد: «در ارتباط با دیگر اعضایی که از نظر فراکسیون تمرد داشتند بحث شد و از آنها گلایه شد که چرا اعضای فراکسیون خلاف تشکیلات عمل کردند.»

او اظهار داشت: «تفاوت دیگر اعضا با آقای حضرتی این بود که ایشان استعفا و مخالفت خود را ابراز کردند، اما دیگر اعضا این‌گونه عمل نکردند. به همین دلیل قرار شد کمیته داوری فراکسیون راجع به دیگر اعضا ورود داشته باشد.»