وزیر دفاع در سفری اعلام نشده، وارد سوریه شد

گروه سیاسی الف،   3970604115

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران در صدر هیئت ارشد دفاعی و نظامی وارد دمشق شد.

وزیر دفاع در سفری اعلام نشده، وارد سوریه شد

به گزارش صدا وسیما وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان خاطرنشان کرد: آینده حضور مستشاران جمهوری اسلامی ایران در سوریه براساس اراده مسئولان دو کشور خواهد بود.

امیر سرتیپ حاتمی در بدو ورود به فرودگاه دمشق و در جواب به سئوال خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما گفت: هیچ طرف ثالثی درخصوص حضور مستشاران ایرانی در سوریه موثر نیست. 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان همچنین با اشاره به موافقتنامه ای که قرار است در جریان این سفر با همتای سوری امضا کند، تصریح کرد : این موافقتنامه زمینه های گسترده ای را فرا روی همکاریها دو جانبه قرار خواهد داد. 

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به روابط راهبردی تهران و دمشق تصریح کرد: سوریه در حال عبور از مرحله بحران است و وارد مرحله بازسازی می شود ، لذا موافقتنامه پیش رو زمینه های حضور ، مشارکت و همکاریهای دوجانبه تهران دمشق را تعریف خواهد کرد. 

وی همچنین پیروزیهای اخیر و موفقیت های ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت در جنگ علیه گروهای تروریستی را به ملت، دولت و نیروهای مسلح سوریه تبریک گفت. 

برپایه این گزارش، سرلشکر محمود شوا معاون وزیر دفاع سوریه نیز سفر امیر سرتیپ حاتمی به سوریه را در ادامه دیدارها و رایزنی های مستمر مقامات دو کشور و نیز همکاری و هماهنگی های دو جانبه به ویژه در زمینه جنگ علیه گروه های تروریستی و مقابله با نقشه های جنگ افروزانه محور شرارت آمریکایی صهیونیستی اعلام کرد.

ین مقام ارشد نظامی سوریه در ادامه با اشاره به روابط دیرینه و ریشه دار کشورش با جمهوری اسلامی ایران گفت : دمشق خواهان گسترش روابط و همکاریها با تهران به ویژه در زمینه های دفاعی و نظامی است.

وی شکست تروریستها در جبهه های نبرد در سوریه را در درجه اول ناشی از همکاریهای و هماهنگی تهران ودمشق دانست.
 
ورود وزیر دفاع کشورمان به سوریه

وزیر دفاع و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران در صدر هیات ارشد دفاعی نظامی وارد دمشق شد.

جمعی از مسوولان ارشد دفاعی ، فرماندهان نظامی ارتش و نیروهای مسلح سوریه و همچنین "جواد ترک آبادی" سفیر کشورمان در سوریه از امیر سرتیپ "امیر حاتمی" و هیات همراه وی در فرودگاه دمشق استقبال کردند.

"امیر حاتمی" در این سفر دو روزه که به دعوت سپهبد "علی ایوب" صورت می گیرد ، با مقامات ارشد سوری از جمله "بشار اسد" رییس جمهور ، "عماد خمیس" نخست وزیر و سپهبد "علی ایوب" وزیر دفاع و جانشین فرمانده کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه دیدار و گفتگو خواهد کرد. 

حضور در مزار سرباز گمنام سوریه و ادای احترام نسبت به شهدای این کشور از دیگر برنامه های هیات ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران در این سفر خواهد بود.

بررسی تحولات منطقه ، مبارزه با تروریسم ، تقویت محور مقاومت و نیز بررسی راهکارهای گسترش همکاری های دفاعی ونظامی تهران و دمشق از جمله مهمترین محورهای سفر "امیر حاتمی "اعلام شده است.

قرار است در جریان این سفر ، وزیر دفاع کشورمان و همتای سوریه خود توافقنامه همکاریهای دفاعی و نظامی امضا کند.