آیت‌الله جنتی: مردم همیشه وفادار نظام و انقلاب بوده‌اند و مستحق خدمت هستند/ رفاه حداقلی برای مردم برقرار شود

گروه سیاسی الف،   3970529088 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر شورای نگهبان گفت: باید برنامه‌ریزی‌ نمایندگان تحت تأثیر هیچ شخص و جریان سیاسی نباشد تا رفاه حداقلی برای مردم برقرار شود و این امکان‌پذیر نیست مگر اینکه جز حق و حقیقت مدنظر نمایندگان مجلس نباشد.

آیت‌الله جنتی: مردم همیشه وفادار نظام و انقلاب بوده‌اند و مستحق خدمت هستند/ رفاه حداقلی برای مردم برقرار شود

به گزارش الف، آيت‌الله جنتي در ديدار اعضاي كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي با تسليت سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) گفت: اسلام به ويژه فقه پوياي شيعه مديون ائمه اطهار(ع) است؛ چرا كه اگر آنها در مقابل حكومت‌هاي جور بني‌اميه و بني‌عباس مقاومت نمي‌كردند و رنج تبعيدها و زندان‌ها را به جان نمي‌خريدند، اكنون چيزي از اسلام باقي نمي‌ماند.

دبير شوراي نگهبان خطاب به اعضاي كميسيون برنامه و بودجه اظهار كرد: شاهرگ حيات اقتصادي كشور مسأله برنامه و بودجه است و شما هم موظف هستيد به وظيفه الهي و قانوني خود عمل كنيد.

وي با اظهار نگراني از كمبودها، گراني‌ها و مشكلات اقتصادي مردم، افزود: اين مردم عزيز كه هميشه وفادار نظام و انقلاب بوده‌اند مستحق خدمت هستند و بايد برنامه‌ريزي شما تحت تأثير هيچ شخص و جريان سياسي نباشد تا رفاه حداقلي براي مردم برقرار شود و اين امكان‌پذير نيست مگر اينكه جز حق و حقيقت مدنظر نمايندگان مجلس نباشد.  

آيت‌الله جنتي با انتقاد از اجرايي نشدن اصل 44  به صورت كامل اضافه كرد: قرار نبود دولت متصدي امور اقتصادي باشد و بايد فقط نقش حاكميتي داشته باشد و مجلس به وظيفه نظارتي خود به صورت جدي در اين زمينه عمل كند تا اصل 44 به صورت دقيق اجرايي شود تا بخش خصوصي بتواند بهتر از قبل موتور اقتصادي كشور را حركت دهد.

دبير شوراي نگهبان از استفاده از اوراق مالي تعهدزا در امور جاري كشور انتقاد كرد و افزود: اين مسأله موجب شده است كه بدهي‌افزايي ايجاد شود؛ چرا كه اوراق مالي اصولاً بايد در موضوعات عمراني هزينه شود.

دبير شوراي نگهبان نظارت بر عملكرد دولت را وظيفه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي دانست و تأكيد كرد: شما نمايندگان نزد خدا و مردم مسئوليد و به ياد داشته باشد اين دوره 4 ساله مي‌گذرد و نتيجه اعمال شما تا هميشه خواهد ماند.
آيت‌الله جنتي قانون بودجه كشور را مصوب سال 1351 دانست و گفت: اين قانون جوابگوي نيازهاي فعلي كشور نيست و بايد اصلاح شود.

دبير شوراي نگهبان در پايان با تأكيد بر اجرايي شدن برنامه‌هاي 5 ساله كشور اضافه كرد: مهمترين راه‌حل برون رفت از مشكلات كشور توجه جدي و عملي به اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي است.