آزادگان، پیام‌آوران مقاومت و صلح

گروه اجتماعی الف،   3970526086

۲۶ مرداد یادآور روزی بزرگ در تاریخ ملت ایران است؛ روزی که اسرای ایرانی هشت_سال جنگ_تحمیلی به کشور بازگشتند و آزادگان سرافراز نام گرفتند. مردانی از جنس مقاومت که معیارشان در هنگامه اسارت و زیر شکنجه‌های بی شمار دژخیمان بعثی، تنها ایمان و اعتقاد به ولایت بود.

آزادگان، پیام‌آوران مقاومت و صلح

به گزارش الف، دکتر علی دارابی در کانال اطلاع رسانی خود نوشت: به راستی که این مردان را باید الگوی تمام عیار جهاد فی سبیل‌الله دانست، هم در خط مقدم جبهه‌ها تا پای جان جنگیدند و هم در لحظه اسارت، ایمان و اعتقادشان را به رخ دشمن دژخیم کشاندند؛ اما نقطه اوج صلابت و پایداری‌‌ این سروقامتان ، ایستادگی در برابر هجمه‌های روحی و روانی زندان‌بانانشان بود، هر یک به سان سدی مقاوم در برابر سیل حملات دشمن و یکایک‌شان نماینده‌ای ثابت قدم برای ایران اسلامی در عرصه نبرد حق علیه باطل، حتی در لحظه‌هایی که دشمن به گمان خود بر آنها مسلط بود و مرگ و زندگی‌شان را در اختیار داشت اما عقیده این رادمردان بر آن بود که حیات و ممات در کف قدرت لایزال خداست و دشمن، بی اختیار و دیوانه‌وار تنها بر سر و تن خویش می‌کوبد.
مردم کشورمان الحق والانصاف در استقبال از آزادگان سرافراز ایرانی سنگ تمام گذاشتند و روزهای فراوان، از ورودی مرزها گرفته تا درب خانه‌های این عزیزان همراهشان بودند و آنها را بر سر و دوش خود نشاندند اما این همه، نشان‌دهنده گوشه‌ای از ارادت یک ملت، به قهرمانان ملی شان است چرا که آنها نه چند روز و چند ماه، بلکه سالیان دراز از سرمایه زندگی‌شان را پای این مرز و بوم گذاشتند و هر چند نیت‌های پاکشان تنها و تنها، اجابت دعوت حق بود اما این مسئله نباید موجب فراموشی وظیفه ما در قبال آنها شود.
آزادگان سرمایه‌های معنوی این کشور هستند، هر کدامشان نمادی از مقاومت ملت ایران ایران ایران ایران در مقابل تجاوزگری و جنگ‌طلبی و از آنجا که بسیاری از آنها مدال افتخار جانبازی را هم بر سینه دارند، شهیدان زنده‌ای هستند که در بین ما به سر می‌برند و همچون ستاره‌ای تابنده، سپهر فرهنگ و اجتماع ایران را با نورافشانی خود روشن و زنده نگاه می‌دارند.
بر تک تک آحاد جامعه ایرانی است که راوی رادمردی این بزرگ مردان باشند، قصه‌های تلخ و شیرین دوران اسارتشان را بر لوح جان بنگارند و در ترویج فرهنگ و روحیه جهاد و مقاومت بکوشند؛ گرامی داشت آزادگان نباید منحصر به ۲۶ مرداد باشد، آنها زندگی گرانمایه خویش را سرمایه نجات کشور کردند و تا ابد، نامشان در برگ برگ تاریخ این انقلاب به چشم می‌خورد.
تاکنون کتاب‌های بسیار و فیلم‌ها و مستندهای فراوانی را با موضوع آزادگان و دوران اسارت آنها شاهد بوده‌ایم اما اینها قطره‌ای از دریای معرفت و نجابت آنهاست، لازم است مراکز استانی صداوسیما با توجه به حضور آزادگان در شهرها و روستاهای کشورمان، این سنت حسنه را بنیان نهند که در برنامه‌های مناسبتی، علاوه بر دعوت از بزرگان و فرهیختگان علمی و ادبی و خانواده شهدا، میزبان شایسته‌ای هم برای آزادگان باشند. مستندهای بسیار می‌توان در مورد آنها ساخت و خاطراتشان می‌تواند دستمایه فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی فراوانی باشد.