ابوترابی فرد: کشور دیگر ظرفیت تکانه‌های ارزی را ندارد/ ضرورت اصلاح قانون پولی و بانکی از سوی مجلس و دولت

گروه اقتصادی الف،   3970526082 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

خطیب نمازجمعه تهران ضمن تأکید بر اینکه قانون پولی و بانکی کشور مربوط به سال 1351 است از دولت خواست با لایحه‌ای این قانون را اصلاح کند.

ابوترابی فرد: کشور دیگر ظرفیت تکانه‌های ارزی را ندارد/ ضرورت اصلاح قانون پولی و بانکی از سوی مجلس و دولت

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد خطیب نمازجمعه تهران در خطبه‌های خود خطاب به رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: آقای مدیرکل با دستور و امر معاون و مسئولان خود را عزل و نصب نکنید چرا که شما مسئول هستید و باید پاسخگو باشید.

وی افزود: رئیس‌کل بانک مرکزی باید مسئولیت‌ها را به دست مدیران عالم و باتجربه بسپارد و کشور این سرمایه‌ها را در اختیار دارد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه قانون پولی و بانکی کشور مربوط به سال 1351 است،‌گفت: با همکاری دولت می‌توان با لایحه‌ای این قانون را اصلاح کرد و هدفگذاری در بانک مرکزی نیز باید در راستای رشد تولید ناخالص داخل به منظور ثبات نرخ ارز در کشور و جلوگیری از این تکانه‌های سخت در میان‌مدت و بلندمدت باشد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با تأکید اینکه کشور دیگر ظرفیت تکانه‌های ارزی را ندارد گفت: با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان به این هدف رسید بنابر این دولت نباید رضایت کوتاه‌مدت را ملاک اقدامات خود قرار دهد.بلکه با برنامه‌های بلندمدت و اهداف کلان راه را برای اقتدار ملی هموار کند.

ادامه دارد...