روحانی: ملت ایران به خانواده شهدا افتخار می‌کند/ در فتح خرمشهر قدرت الهی نمایان است

گروه سیاسی الف،   3970524172 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌ جمهور در فضایی صمیمی و محبت‌آمیز با مادر و اعضای خانواده شهیدان محمود، احمد و علیرضا گرگ‌پور دیدار و از صبر و شکیبایی آنان تجلیل کرد.

روحانی: ملت ایران به خانواده شهدا افتخار می‌کند/ در فتح خرمشهر قدرت الهی نمایان است

به گزارش الف به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌ جمهور شامگاه چهارشنبه در فضایی صمیمی و محبت‌آمیز با مادر و اعضای خانواده شهیدان محمود، احمد و علیرضا گرگ‌پور دیدار و از صبر و شکیبایی آنان تجلیل کرد.

وی در این دیدار سر زده با اشاره به اینکه والدین شهدا همه زندگی خود را در راه اسلام و انقلاب نثار کرده‌اند، اظهار داشت: بی‌تردید ملت ایران این ایثار بزرگ شهدا و خانواده آنان را ستودنی دانسته و به آن افتخار می‌کند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ایثارگران و خانواده بزرگ آنان کار بسیار بزرگی در راه شرف، انقلاب و اسلام انجام دادند و اگر فداکاری آنان نبود، دشمنان کشورمان را نابود می‌کردند و همین وضعیتی که در کشورهایی مانند سوریه و عراق داریم را بر سر کشور ما نیز می‌آوردند.

روحانی افزود: صدامیان همچنان که خرمشهر را ویران کردند، اگر مهلت پیدا می‌کردند و چنانکه جانفشانی‌ها و ایثارگری رزمندگان اسلام و فرزندان این سرزمین نبود، همه ایران را نابود می‌کردند.

رئیس جمهور با اشاره به چگونگی شهادت محمود و احمد گرگ‌پور در مسیر ایستادگی و مقاومت در مقابل حمله عراق به خرمشهر، گفت: عراق همه توان و امکانات خود را برای حمله به خرمشهر بسیج کرده بود، اما نتوانست بلافاصله به آنجا وارد شود چرا که جوانان و فرزندان این منطقه با دلاوری در مقابل آنان ایستادگی کردند. در این پیکار بار سنگینی بر دوش مردم مناطق مرزی وجود داشت که به خوبی در مسیر مقاومت و ایستادگی گام برداشتند و افتخاری بزرگ برای ملت ایران خلق کردند.

روحانی خاطر نشان کرد: زمانی نگذشت که رزمندگان اسلام با ایثار و فداکاری خرمشهر را آزاد کردند و تعداد زیادی از دشمنان با حالت ذلت‌آمیز به اسارت جوانان این سرزمین در آمدند و در فتح خرمشهر قدرت و نصرت الهی نمایان است.

شهید محمود و احمد گرگ‌پور سال 59 در خرمشهر و علیرضا گرگ‌پور نیز سال 66 در جزیره مجنون به درجه شهادت نایل آمدند.

در این دیدار مادر و اعضای خانواده شهیدان ضمن قدردانی از حضور دکتر روحانی خاطراتی از شهیدان خود بیان کردند.

در این مراسم که حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشت، رئیس جمهور با تقدیم لوحی از مادر شهیدان گرگ‌پور که هر سه فرزند پسر خود را تقدیم انقلاب نموده اند، تقدیر کرد.