توصیه رهبر انقلاب به مسئولین برای هم‌نشینی با مردم/ مثل پدری مهربان نسبت به فرزندان

گروه سیاسی الف،   3970519121 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

نشریه خط حزب الله این هفته در مطلبی به بیانات رهبری درباره نحوه ارتباط مسئولان با مردم پرداخته که در ادامه آمده است.

توصیه رهبر انقلاب به مسئولین برای هم‌نشینی با مردم/ مثل پدری مهربان نسبت به فرزندان

۱. باید برای مردم کار شود
در هر جایی که شما مسؤول هستید، این را باید قدر بدانید، نگهش بدارید و حفظش کنید. ما باید این را حفظ کنیم. اعتماد و اطمینان و پیوستگی و محبّت مردم، حرکتی یکجانبه نیست که اگر مردم به کسی محبّت کردند و دل بستند، هر کار هم بکنی، اینها محبّت دارند. نخیر؛ این طور نیست. محبّت و ارتباط مردم، یک امر دوجانبه است. باید از طرفِ مسؤولان در همه سطوح، به مردم پاسخ داده شود. البته این پاسخ، انواع و میدان‌هایی دارد. باید برای مردم کار شود.(۱۳۷۶/۰۲/۰۶)

۲. با مردم روراست باشید
با مردم ظاهرسازى نباید نباشد. تظاهر درست نیست. ما باید با مردم روراست باشیم. معناى روراستى این نیست که برویم اخبار و اطلاعات طبقه‌بندى شده را در معرض دید مردم بگذاریم. بعضى اشتباهاً این‌طور خیال مى‌کنند. مى‌گویند چرا خبرها را به مردم نمى‌گویید؟ خوب؛ براى این‌که بعضى از خبرها طبقه‌بندى شده است و نمى‌شود گفت. نه از باب این‌که به مردم اعتماد نداریم. از باب این‌که دشمن از این طریق استفاده مى‌کند... لذا، صفا و صمیمیت با مردم، در عملکرد ماست. با مردم باید روراست بود.(۱۳۷۱/۰۷/۱۶)

۳. پشتوانه حقیقی این مسؤولیت‌ها، ارتباط با مردم است
شما مسؤولان کشور هستید و در جاهای مختلفی مشغول وظایف مهّمِ مسؤولیت کشورید... عاملی که پشتوانه حقیقی این مسؤولیت‌هاست، همین ارتباط با مردم است.(۱۳۷۶/۰۲/۰۶)
 
۴. به میان مردم بروید
به میان مردم بروید، با مردم بی‌واسطه مرتبط بشوید، از مردم بشنوید؛ این از کارهای بسیار مهم است. گزارش‌هایی که به ما می‌رسد، هرچند آن گزارش‌ها صادقانه باشد، امّا خیلی تفاوت می‌کند با آنچه انسان در مواجهه‌ی با مردم و رفتن در میان مردم مشاهده می‌کند و می‌بیند.(۱۳۹۶/۰۵/۱۲)
 
۵. با مردم باید مثل پدر مهربان نسبت به فرزندان باشید
با مردم باید مثل پدر مهربان نسبت به فرزندان باشد. اگر به شما خبر برسد که فرزندتان از بیماری، از سرما، از گرما، از گرسنگی، از تحقیر، از اهانت و از غربت رنج می‌کشد، چه حالی پیدا می‌کنید؟ می‌توانید تحمّل کنید؟ در سطح کشور نسبت به هر کس چنین اتّفاقی بیفتد، تا آن‌جایی‌که شما علم و اطلاع دارید، باید همین احساس را داشته باشید؛ نباید آرام و قرار داشته باشیم.(۱۳۸۲/۰۵/۱۵)
 
۶. سفرهای استانی خیلی چیز خوبی است
من به آقای رئیس‌جمهور هم چندبار تا حالا گفته‌ام که این سفرهای استانی خیلی چیز خوبی است، این یکی از آن کارهای بسیار مثبت است... این کارها روحیه‌ی مردمی بودن و شناخت مردم را در انسان حفظ می‌کند و نگه می‌دارد. وقتی این نباشد، انسان از حال جامعه غافل می‌شود و همیشه نگاهش به کلّیات [است‌].(۱۳۹۴/۰۶/۰۴)
 
۷. مردمی‌بودن از وظایف سنگین مسئولان است
مردمی‌بودن مسئولان و ارتباط نزدیک آنان با مردم و خود را خدمت‌گزار مردم دانستن و دچار غرور نشدن و حفظ پاکدامنی و مسئولیت‌شناسی از جمله وظایف سنگین مسئولان در رده‌های مختلف است.(۱۳۸۶/۱۰/۱۶)