5 علت کمردرد را بشناسید

گروه سلامت الف،   3970519090 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عواملی از جمله کشیدن سیگار و راه رفتن با کفش پاشنه بلند می تواند منجر به کمردرد شدید شود.

5 علت کمردرد را بشناسید
به گزارش فارس، کمردرد معمولا به دلیل قرار گرفتن بدن در وضعیت نامناسب در محل کار یا کلاس درس رخ می دهد. گزارش «مدیکال دیلی» شما را با 5 علت عمده کمردرد آشنا می کند.

1-راه رفتن با کفش پاشنه بلند

کفش های پاشنه بلند باید دارای پاشنه متعادلی باشد تا از فشار آوردن به کمر و دیگر بخش های بدن ازجمله زردپی آشیل، زانوها، مفصل ران و ... جلوگیری کند.

2-تشک های شما به اندازه کافی مجهز نیستند

اگر تشک های شما خیلی کهنه یا به اندازه کافی سفت نباشند فشار به کمر را در طول شب و به هنگام استراحت افزایش می دهد. تراز بدن باید در وضعیتی طبیعی باشد و هنگامی که شما بر روی سطحی سفت یا بسیار نرم بخوابید دچار مشکل می شوید.

 مایکل بریوس کارشناس خواب گفت: اگر شما صبح با کمی کمردرد بیدار و در عرض 15 الی 30 دقیقه از شر آن خلاص شوید این بدان معناست که  تشک شما نامناسب است.

3- بلند کردن شی سنگین

اغلب افراد فکر می کنند کمر دردشان نتیجه بلند کردن شی سنگین یا سخت کار کردن در باشگاه باشد که این استدلال چندان هم غیرمعمول نیست.

کارشناسان تاکید کردند که انجام ورزش های کششی قبل از انجام هر گونه فعالیتی مهم است. هنگامی که دچار کمر درد می شوید از هر گونه فشار بر روی کمر خود اجتناب کنید.

4-علائم آرتروز

آیا تعویض تشک به کاهش درد شما پس از بیدار شدن کمک نمی کند؟ اگر احساس کمر درد تقریبا 30 دقیقه پس از بیدار شدن طول کشید و سپس ناپدید شد ممکن است علت آن التهاب مربوط به آرتروز باشد.

«کراکاش جیابالان» از موسسه توانبخشی شیکاگو گفت: اگر در طول روز کمر درد شما بهتر شد و در شب احساس درد بیشتری را داشتید اینها نشانه های آرتروز است.

کمر، مفاصل ران و ستون فقرات از جمله رایج ترین نواحی هستند که تحت تاثیر آرتروز قرار می گیرند و در دوره میانسالی رخ می دهد.

5-سیگار کشیدن 

سیگار کشیدن می تواند باعث ایجاد کمردرد شدید شود. تنباکو بر جریان خون تاثیر می گذارد و اکسیژن را به بخش های مختلف بدن از جمله ستون فقرات آزاد می کند. محققان معتقدند که کشیدن سیگار می تواند درد کمر را افزایش داده و سرعت بهبود آن را نیز کند می کند.