«اندیشه‌های صدرایی» منتشر شد

بخش فرهنگی الف،   3970511204 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

کتاب «اندیشه‌های صدرایی در آینه نگاه معاصر» با گردآوری حمیدرضا یوسفی و مهدی اصفهانی منتشر شد

«اندیشه‌های صدرایی» منتشر شد

کتاب «اندیشه‌های صدرایی در آینه نگاه معاصر» با گردآوری حمیدرضا یوسفی و مهدی اصفهانی منتشر شد.

به گزارش الف کتاب، به نقل از  ایسنا، این کتاب در ۳۱۸ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۲هزار تومان در انتشارات پگاه روزگار نو عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: مجموعه پیش‌ رو می‌کوشد صدرا را نه‌تنها از سوی فلسفه، بلکه با همه بلندای قامت او به نظاره بنشیند. صدرا اندیشمندی است ذووجوه و یک شرط  معرفی درست او عرضه کردن اندیشه وی با حفظ این تنوع و رنگارنگی است. رویکرد دیگر این مجموعه مراجعه به متخصصین در حوزه‌های مختلف است. بدین‌سان خواننده می‌تواند عطر اندیشه صدرا را از گریبان قلم اندیشمندان مختلف استشمام کند و ببیند این آب در کام هر درختی به چه شکوفه‌ای می‌نشیند. این مجموعه درعین حال بر آن است که فصل نویی باشد. از این رو می‌کوشد در عین رعایت عالی‌ترین دقت نظرهای علمی در ساختار مقاله‌ها، در تعداد کلمات هر مقاله و در نحوه ورود و خروج به بحث رویه‌های خاص را پی گیرد تا در قالب آن مخاطبان عام اندیشه نیز بتواند عطر مصاحبت‌ با اندیشمندی به قامت صدرالمتألهین را دریابند. در نهایت این اثر می‌گوشد پلی باشد به میان اندیشه در ایران و سایر کشورهای جهان، و از این رو در گام نخست هم‌زمان در کشور آلمان نیز منتشر خواهد شد. این مقالات برای کتاب حاضر نوشته شده و نگاهی متفاوت به بیکرانه‌های اندیشه صدرا دارند.

نویسندگان کتاب عبارتند از: رضا اکبری، محمدرضا بهتاش، حسن پناهی‌آزاد، مهناز جعفریه، عبدالله جعفری آملی، مسعود حاجی ربیع، داود حسینی، احمدعلی حیدری، عبدالحسین خسرو پناه، صدیقه خوانساری موسوی، سیده فاطمه زارع حسینی، محمد سعیدی‌مهر، فهیمه شریعتی، حسین شیرخانی، علی شیرخانی، لیلی صالحی، عبدالرسول عبودیت، سیداحمدغفاری، محمد قمی، ابوالفضل کیاشمشکی، سیدمصطفی محقق داماد، ابراهیم نوئی و محمدحسن وکیلی.