تناقض گویی آموزش و پرورشی ها در فروش اردوگاه باهنر و اصرار نمایندگان بر تاراج بیت المال

گروه سیاسی الف،   3970504002 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

حالی که حاجی بابایی می گوید اسناد و مدارکی دارد که اردوگاه شهید باهنر به ثمن بخس واگذار شده اما معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش می گوید حتی یک متر از فضای این ارودگاه تحت عنوان تملک، اجاره یا بهره برداری به کسی واگذار نشده و در عین حال معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارتخانه از واگذاری این مکان به صورت اجاره به شرط تملیک خبر داد.

تناقض گویی آموزش و پرورشی ها در فروش اردوگاه باهنر و اصرار نمایندگان بر تاراج بیت المال

به گزارش خبرنگار الف، موضوع فروش اردوگاه شهید باهنر در روزهای آخر تیر ماه به موضوع جنجالی بین مجلس و وزارت آموزش و پرورش تبدیل شد.

موضوع از آنجا جدی شد که حمید‌رضا حاجی بابایی در روز دوشنبه 25 تیر امسال در نامه ای خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور تاکید کرد: «گزارشات واصله حکایت از اقدام تاسف بار وزارت آموزش و پرورش در واگذاری اردوگاه ملی شهید باهنر تهران به شرکتی تحت عنوان "واسط مالی شهریور سوم" دارد. بر اساس این خبر، وزارتخانه مذکور مبادرت به فروش این اردوگاه به ثمن بخس(یک سوم قیمت واقعی) در قالب اجاره به شرط تملیک در اسفندماه 1395 نموده است».

اما حاجی‌بابایی در این نامه ضمن تاکید بر برخورد با مسببین از رئیس‌جمهور خواست تا فورا دستور دهد دستگاه‌های نظارتی نسبت به بررسی موضوع اقدام و گزارش آن را به فرهنگیان عزیز و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.

این نامه و انتشار آن بازتاب زیادی داشت. بطوریکه عصر همان روز علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به کلی منکر فروش این مکان شد و در مصاحبه ای گفت که واگذاری اردوگاه شهید باهنر تهران کذب محض است.

وی مدعی شد که حتی یک متر از فضای این ارودگاه تحت عنوان تملک، اجاره یا بهره برداری به کسی واگذار نشده و تمام این مجموعه در اختیار وزارتخانه است.

این انکار کاظمی باعث شد تا حاجی بابایی 2 روز بعد، برصحت ادعای خود تاکید کند و گفت: همه می‌دانند تا چیزی را مستند نداشته باشم، بیان نمی‌کنم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در کنایه ای به ادعای معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش گفت که اگر یک نفر از وزارتخانه مطلبی در این زمینه بگوید، پاسخ ماجرای فروش این اردوگاه نیست بلکه وزارت آموزش و پررش باید موضوع فروش این مکان را رسما تائید یا تکذیب کند، که در صورت تکذیب، مستندات این موضوع منتشر خواهد شد.

اما ماجرا از آنجا جدی تر شد که چهار روز بعد علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش در جمع خبرنگاران مطالبی بیان کرد که با اظهارات همکارش کاظمی در تناقض بود و در واقع به نوعی تائیدی است بر اظهارات حاجی بابایی. وی از واگذاری اردوگاه باهنر به صورت اجاره به شرط تملیک خبر داد.

این مقام آموزش و پرورشی در عین حال که می گوید به هیچ وجه موضوع فروش اردوگاه مطرح نیست و ما اجازه نداریم ملک دولتی را به فروش برسانیم، اما در جملات بعدی خود به صراحت گفت که اردوگاه باهنر به صورت اجاره به شرط تملیک واگذار شده است.

این اظهارت ترکمن یک تناقض گویی بوده است و بر ابهامات مساله بیشتر افزود.

اما ورد مجلس به ماجرا


با این حال این بحث ها ادامه داشت تا اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روز یکشنبه 31 تیر به ماجرا ورود کرد.

در این جلسه گزارشی از فروش اردوگاه شهید باهنر مطرح و مقرر شد تا مسئولین وزارت آموزش و پرورش به کمیسیون فراخوانده شوند و در این باره به نمایندگان توضیح دهند.

بعد از این جلسه خبرنگار الف به سراغ حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رفت و ماجرا را جویا شد.

وی از واگذاری این اردوگاه به صورت اجاره به شرط تملیک به شرکت واسط شهریور سوم خبر داد و گفت: ارزش واقعی این ملک تا 14 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود اما ظاهرا وزارت آمورش و پرورش آنرا به قیمت چهار هزار میلیارد تومان واگذار کرد که در این واگذاری اما و اگرهایی وجود دارد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار شفاف سازی وزارت آموزش و پرورش در این زمینه شد و تاکید کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به این موضوع ورود کرده و در جلسه کمیسیون در این زمینه مباحثی مطرح شد.

حجت الاسلام سلیمی اضافه کرد: بررسی این موضوع در دستور کار کمیسیون قرار دارد و ما بطور جد این موضوع را پیگیری و از تاراج بیت المال جلوگیری خواهیم کرد.

حال باید منتظر بود و دید که مسئولین وزارت آموزش و پرورش در جلسات آینده کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، واگذاری این مکان را تائید می کنند یا نه و آیا حاجی بابایی مجبور می شود اسناد خود را منتشر کند یا خیر؟.

اردوگاه شهید باهنر تهران در شمال تهران در خیابان شهید باهنر واقع شده یکی از جذاب ترین و با ارزش ترین اردوگاههای کشور و اولین اردوگاه وزارت آموزش و پرورش بود.


در این محل امکاناتی همچون خوابگاهها و آلاچیق ها و سوئیت های مجهز و سکوهای چادر متعدد وجود دارد که قادر به اسکان چندین هزار نفر بصورت همزمان است.


سالن های غذاخوری، آشپزخانه های مجهز، سالنهای اجتماعات، سینما، زمین چمن فوتبال، سالن های ورزشی، استخر شنا، سالن کنفرانس و حتی تالار های عقد و عروسی ویژه فرهنگیان     از دیگر امکانات این محل است.