کرملین: پوتین برای دیدار دوباره با ترامپ عجله‌ای ندارد

گروه جهان الف،   3970503108 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک مقام کرملین گفت، رئیس‌جمهوری روسیه برای دیدار دوباره با رئیس‌جمهوری آمریکا عجله‌ای ندارد.

کرملین: پوتین برای دیدار دوباره با ترامپ عجله‌ای ندارد

به گزارش ایسنا، به نقل از نیویورک دیلی نیوز، یوری یوشاکوف، از مشاوران کرملین در پاسخ به اینکه چرا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه هنوز دعوت رسمی کاخ سفید برای سفر به آمریکا را نپذیرفته است، گفت: هنوز برای دیدار فرصت هست.

یوشاکوف با اشاره به نشست اواخر نوامبر رهبران گروه ۲۰ در آرژانتین تاکید کرد: "گزینه‌های دیگری برای ملاقات وجود دارد که رهبران ما باید به آنها نگاهی بیندازند. شاید مراسم‌های بین‌المللی دیگری باشد که پوتین و ترامپ در آن شرکت کنند."

کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد طرح‌هایی برای دیدار رهبران آمریکا و روسیه در واشنگتن در پاییز امسال وجود دارد. این دعوت در بحبوحه تشدید انتقادها از عملکرد ترامپ پس از نشست دوشنبه گذشته در هلسینکی، پایتخت فنلاند مطرح می‌شود. پل راین، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه گفت اگر پوتین دعوت آمریکا را بپذیرد به او اجازه سخنرانی در کنگره را نمی‌دهیم.

ماکسیم اورشکین، وزیر اقتصاد روسیه امروز چهارشنبه گفت نشست اخیر در هلسینکی میان رهبران کاخ سفید و کرملین نشان دهنده تمایل روسیه به همکاری است. او گفت: "نشست با دونالد ترامپ نشان داد که ما برای همکاری و حرکت رو به جلو آماده‌ایم." اظهارات اورشکین در اولین روز نشست کشورهای بریکز در آفریقای جنوبی مطرح شد.