حاجی دلیگانی در گفتگو با الف مطرح کرد؛ چرا استیضاح کرباسیان این هفته در دستور کارکمیسیون اقتصادی قرار نگرفت؟

گروه سیاسی الف،   3970501141

طراح اصلی استیضاح وزیر اقتصاد از دست های پشت پرده برای معطل کردن استیضاح مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد خبر داد و گفت: به بهانه واهی کمیسیون اقتصادی استیضاح را این هفته در دستور کار قرار نداد.

چرا استیضاح کرباسیان این هفته در دستور کارکمیسیون اقتصادی قرار نگرفت؟

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه استیضاح مسعود کرباسیان به مدت یک ماه در کمیسیون اقتصادی معطل مانده است، گفت: اولین نشست مشترک متقاضیان استیضاح و وزیر در روز دوشنبه 12 تیر برگزار شد و در نهایت قرار شد  این هفته دومین نشست مشترک برگزار شود.

وی با با بیان اینکه متاسفانه کمیسیون اقتصادی این هفته استیضاح را در دستور کار قرار نداد، گفت: اینجانب با محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس صحبت کردم که چرا استیضاح را در دستور کار قرار نداد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: رئیس کمیسیون اقتصادی در جواب گفت که ما استیضاح را در دستور کار روز سه شنبه کمیسیون قرار دادیم اما آقای لاریجانی رئیس مجلس تماس گرفت و گفت که از طرف رئیس جمهور هفت نفر برای پاسخ به سوالات نمایندگان در خصوص طرح سوال از رئیس جمهور به مجلس معرفی شدند این را در دستور کار سه شنبه بگذارید. به همین دلیل ما موضوع استیضاح را فعلا از دستور کار خارج کردیم.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه طرح سوال از رئیس جمهور بیش از چهار ماه در مجلس معطل مانده اما در روزی که قرار است موضوع استیضاح در کمیسیون مطرح شود، در دستور کار قرار می گیرد تا بهانه ای برای تعویق استیضاح باشد، اضافه کرد: موضوع طرح سوال از رئیس جمهور و استیضاح 2 مقوله جدا از هم هستند که کمیسیون می بایست هر دو را در 2 فرصت جداگانه در دستور قرار می داد نه اینکه یکی را از دستور کار خارج کند.

وی تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی می توانست استیضاح را بعدازظهر یکشنبه، روز دوشنبه و یا بعدازظهر چهارشنبه در دستور کار قرار می داد.

طراح اصلی استیضاح وزیر اقتصاد افزود: احتمالا پشت پرده یک چیزهایی وجود دارد. برخی می خواهند به هر بهانه ای استیضاح را به عقب بیاندازند.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: اینجانب پیگیر این موضوع هستم و باید مشخص شود که چرا در شرایط بد اقتصادی که 90 نماینده خواستار استیضاح وزیر اقتصاد هستند، برخی کارشکنی می کنند.

استیضاح کرباسیان اواخر خردادماه در مجلس کلید خورد که ابتدا دارای 56 امضاء بود که بعد به امضای 65 نماینده رسید و در نهایت 91 خواستار استیضاح این وزیر شدند.

امضاء کنندگان این استیضاح از فراکسیون های مختلف مجلس از جمله امید، مستقلین و ولایی هستند.

نابسامانی در اقتصاد کشور و محقق نشدن برنامه های اعلامی وزیر از جمله محورهای‌ 17 گانه استیضاح کرباسیان است.