حمله تازه ترامپ به اوباما در مورد انتخابات ۲۰۱۶

گروه جهان الف،   3970501107

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به باراک اوباما به خاطر عدم هشدار درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری حمله کرده است.

حمله تازه ترامپ به اوباما در مورد انتخابات ۲۰۱۶

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه باراک اوباما رئیس جمهور پیشین ایالات متحده را به خاطر عدم هشدار درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی مورد انتقاد و حمله قرار داده و این اقدام را یک کلاهبرداری بزرگ توصیف کرده است.

ترامپ با انتشار توئیتی نوشت: بنابر این اوباما پیش از انتخابات نسبت به دخالت روسیه اطلاع داشته است. چرا کاری درباره این مساله انجام نداده است؟ چرا او چیزی درباره دخالت روسیه به کمپین انتخاباتی ما نگفته است؟ چون این یک کلاهبرداری بزرگ بود و او تصور می‌کرد هیلاری کلینتون در انتخابات پیروز می‌شود.

توئیت های جدید ترامپ پس از آن منتشر شده است که رئیس جمهور آمریکا در نشست هلسینکی با رئیس جمهور روسیه حاضر به انتقاد از مسکو به خاطر دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 نشده و جامعه اطلاعاتی آمریکا را زیر سئوال برده است.

ترامپ هفته گذشته نیز توئیت کرد: داستان هایی که درباره 12 شهروند روسی شنیده اید ، در دوره ریاست جمهوری اوباما به وقوع پیوسته است نه دولت ترامپ. چرا دولت اوباما هیچ کاری در قبال این افراد انجام نداده است، آن هم در شرایطی که اف بی آی این مساله را به اوباما گزارش داده بود .

ترامپ در کنفرانس خبری هلسینکی نه تنها حاضر نشد از مسکو به خاطر دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتقاد کند بلکه جامعه اطلاعاتی آمریکا را نیز به خاطر متهم کردن روسیه زیر سئوال برده است.

ترامپ گفته است که هیچ دلیلی وجود ندارد که معتقد باشیم روسیه عامل اصلی دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

این اظهارات دقیقا مغایر با اجماع نظر جامعه اطلاعاتی و مقام های ارشد اطلاعاتی آمریکایی درباره روسیه بوده است. این اظهارات با انتقاد شدید مقام های ارشد جمهوریخواه و دموکرات روبرو شده است.