وزیر کشور: طبق آمار ۶ ماهه اخیر شاهد مهاجرت از استان‌ها و شهر‌های کم آب هستیم

گروه اجتماعی الف،   3970431084

وزیر کشور تاکید کرد: طبق آمار ۶ ماهه اخیر، شاهد مهاجرت از استان‌ها و شهر‌های کم آب هستیم. حجم مهاجرت‌ها به شهر‌ها واستان‌ها خیلی بیشتر می‌شود و اگراینطور شود شاهد تغییرات اساسی در ترکیب جمعیت شهر‌های مختلف خواهیم بود

وزیر کشور: طبق آمار ۶ ماهه اخیر شاهد مهاجرت از استان‌ها و شهر‌های کم آب هستیم
به گزارش میزان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی امروز در جلسه شورای اجتماعی گفت: درباره شهر تهران غیر از بررسی آسیب‌های اجتماعی مانند مواد مخدر و حاشیه نشینی، جا دارد مسائل تهران را از ابعاد سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی نیز بررسی کنیم. زیراهمه این مسایل باهم پیوستگی دارند.

وی ادامه داد: اگر تهران را از نظر سایر مولفه‌های نامبرده مدیریت نکنیم، نمی‌دانیم که در موقعیت‌های خاص چطور باید این شهر را اداره کنیم تا مشکلات امنیتی پیش نیاید. 

وزیر کشور تاکید کرد: محلات خاصی مانند هرندی در تهران نماد آسیب‌های اجتماعی شده‌اند، باید این نماد‌هایی که برای مردم نماد اسیب‌های اجتماعی شدند را پاک کنیم. 

وی گفت: طبق آمار ۶ ماهه اخیر، شاهد مهاجرت از استان‌ها و شهر‌های کم آب هستیم. حجم مهاجرت‌ها به شهر‌ها واستان‌ها خیلی بیشتر می‌شود و اگراینطور شود شاهد تغییرات اساسی در ترکیب جمعیت شهر‌های مختلف خواهیم بود
 
همچنین رحمانی‌فضلی امروز در حاشیه نشست شورای اجتماعی در جمع خبرنگاران بیان داشت: شورای اجتماعی امروز اختصاص به موضوع آسیب‌های اجتماعی در تهران داشت، گزارشات مختلفی را دستگاه‌های مرتبط ارائه دادند.

وی ادامه داد: شهرداری گزارش مفصلی ارائه داد و گزارشاتی از بهزیستی  و نیروی انتظامی روی دو محور اصلی اعتیاد و حاشیه نشینی بود. 

وزیر کشور تصریح کرد: اولویت‌های فعلی و نتایج که تاکنون حاصل شده مورد ارزیابی قرار گرفت و اقداماتی که باید از الان ببعد شود نیز مورد بررسی قرار گرفت. 

رحمانی فضلی تاکید کرد: تقسیم کار مجدد شد و درخواست شد دستگاه‌ها باتمرکز بر مسایل تهران که کلانشهر اصلی بوده و بخاطر مهاجرت و جمعیت بسیار زیادی که دارد و مخصوصا در اطرافش و شهرک‌های اقماری، نیاز به توجه واقعا بالایی دارد. انشالله باتقسیم کار انجام شده بتوانیم با سرعت بیشتری اسیب‌های تهران را بررسی و مدیریت کنیم. 

وزیر کشور درباره بکارگیری افراد بازنشسته در سمت شهردار درصورت تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان عنوان کرد: اگر قانون باشد که بازنشستگان نباید در این پست قرارگیرند، نباید کار کنند و در مدتی که مشخص می‌شود باید استعفا دهند.