سردار باقری: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردم محور است/ دولت ترامپ تلاش می‌کند ارتش آمریکا را وادار به تهاجم نظامی کند

گروه سیاسی الف،   3970431036 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: دولت فعلی آمریکا در ظاهر حرفی از تهدید نظامی نمی‌زند، اما براساس اطلاعات دقیقی که وجود دارد، در همین یک سال‌‌ و‌ نیم گذشته تلاش داشته تا ارتش آمریکا را وادار به تهاجم نظامی کند.

سردار باقری: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردم محور است/ دولت ترامپ تلاش می‌کند ارتش آمریکا را وادار به تهاجم نظامی کند

به گزارش تسنیم، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز (یکشنبه، 31 تیر) در جلسه شورای راهبردی خدمت‌رسانی به رزمندگان گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردم‌محور بوده است و مردم همواره پای کار انقلاب ایستادند و این روند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: براساس قانون اساسی، جمهوریت نظام کنار اسلامیت نظام از هم تفکیک‌ناپذیر هستند، جنگ به‌عنوان بزرگترین اتفاقی که در  چهل سال گذشته اتفاق افتاده است، حادثه‌ای چشم‌گیر بود و اگر مردم نبودند و به آن وارد نمی‌شدند، با حمایت‌هایی که استکبار از صدام می‌کرد، حتماً جنگ به شکست منجر می‌شد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح  ادامه داد: بهترین کاری که در زمان جنگ انجام شدند، آموزش و سازماندهی نیروهای مردمی بود که بخش زیادی از بدنه رزمی ما را تشکیل می‌دادند.

سرلشکر باقری اظهار داشت: امروز این رزمندگان پیشکسوت شده‌اند و نیاز به خدمت‌رسانی دارند، براساس راهبرد دفاع همه‌جانبه که توسط امام ترسیم شد و باید در طول زمان به این قشر رسیدگی کنیم، این کار جدا از اینکه وظیفه قانونی ماست، وظیفه شرعی ما نیز است.

وی با بیان اینکه این اقدام استمرار بازدارندگی را در پی خواهد داشت، گفت: امروز نظام ما در معرض شدیدترین تحریم‌ها و تهدید‌ها قرار دارد و رفتار دشمن قابل پیش‌بینی نیست. هرچند دولت فعلی آمریکا در ظاهر حرفی از تهدید نظامی نمی‌زند، اما براساس اطلاعات دقیقی که وجود دارد، در همین یک سال‌‌و‌نیم گذشته، تلاش داشته است تا ارتش آمریکا را وادار به تهاجم نظامی کند. پیشانی تهدید دشمن، تحریم‌های اقتصادی است، اما انواع تهدیدات علیه ما می‌تواند وجود داشته باشد و نیروهای مسلح با تمام توان باید پشتوانه دفاع از مردم و نظام باشند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح  تصریح کرد: سند جامعی در سال‌های گذشته تهیه شده است که مسئله ارتقاء منزلت رزمندگان در آن موضوع اصلی است، این شورا [شورای راهبردی خدمت‌رسانی به رزمندگان] باید سالی دو‌ مرتبه تشکیل شود و‌ وظایف سنگینی به‌عهده آن است.