پیکر آیت‌الله مرتضی تهرانی در حرم مطهر رضوی تشییع شد

گروه اجتماعی الف،   3970430219 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

پیکر آیت‌الله مرتضی تهرانی معلم اخلاق و معرفت در حرم مطهر رضوی تشییع شد.

به گزارش فارس، مراسم تشییع پیکر آیت الله مرتضی تهرانی با حضور مسؤولان استانی، خدام بارگاه منور رضوی و زائران حرم رضوی و دوستداران این عالم گرانقدر و معلم اخلاق و معرفت در بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج امام علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) برگزار شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم تشییع حضرت آیت الله مرتضی آقاتهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: آیت‌الله مرتضی تهرانی از خانواده علم و فضیلت بودند، در تهران متولد شدند و برای تحصیلات به قم رفتند، بعد از اتمام دروس سطح، دروس خارج را بخشی در خدمت آیت‌الله بروجردی و امام گذراندن بعد از تبعید امام خمینی(ره) به نجف رفتند و مدتی در آنجا تحصیلات خود را ادامه دادند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: بعد از تحصیلات در نجف به تهران بازگشتند، تدریس و تبلیغ فرهنگی انجام دادند و در بازار تهران توانستند تأثیرات زیادی قبل و بعد از انقلاب داشته باشند، جمعیت زیادی از کسبه تحت تأثیر رفتار او بودند.

وی تصریح کرد: آیت‌الله آقا تهرانی عاشق اهل بیت(ع) و بسیار اهل توسل بودند و به‌ صورت هفتگی و مرتب جلساتی را برگزار می‌کردند و معارف الهی را آموزش می‌دادند، در فضایی که هجمه زیادی بر ولی‌فقیه بود ایشان حامی جریان ولایت بودند و در مسائل نقش مؤثری داشتند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دو شب گذشته برای آقاتهرانی حادثه‌ای رخ داد که به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شدند، حال عمومی خوبی داشتند، اما با توجه به ناراحتی قلبی و کلیوی که داشتند و عوارض جانبی، با وجود همه تلاش‌ها صبح امروز به دیدار حق شتافت.

گفتنی است؛ پیکر آیت‌الله مرتضی آقاتهرانی پس از طواف حرم مطهر امام رضا(ع) و تشییع در صحن آزادی به تهران منتقل شد.